Gå til innhold

Artifacts etter overklokking...

Bisarre

Anbefalte innlegg

Har et Gainward GF4ti4400, som jeg overklokket litt ved hjelp av det medfølgende programmet til gainward. Ikke drastisk, bare litt over det grønne feltet... Midt på gult. Har fortsatt hele det oransje feltet igjen, før det går over til rødt.

I NFSU2 begynte det da å tulle litt. Bildet låste seg, lyden gikk i loop, også kom det tilbake igjen etter en 4-5sekunder. Dette skjedde en ca 10ganger. Men så låste det seg for godt. Fikk ikke kontroll over maskinen igjen, og måtte ta strømmen.

Når jeg da restartet maskinen, fikk jeg artifacts allerede under selftest'en. Og når jeg kom til innloggingsskjermen, var det bare en stor mølje over hele skjermen.

Har skjemkortet avgått med døden? Eller er det mulig og få klokket det ned igjen, slik at jeg kan få brukt det litt til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan starte i safe mode... Men det er såvidt jeg kan tyde det som da kommer på skjermen.

Om jeg må inn i win registry, hadde det vært fint med tips om hva og hvordan jeg finner riktig punkt...

Alternativt kan jeg sjekke om jeg finner gainward sitt tweakeprogram og justere der...

Lenke til kommentar

Grafikken er scramblet i safe mode også?

Hvordan er grafikken idet du starter opp PC'n? (i bios)

Dersom grafikken er kokos i dos/bios er det fare for at det er noe feil med selve kortet ja.. Har du sjekket at vifta på kortet går rundt og at det ikke gror hybelkaniner der?

Lenke til kommentar
Grafikken er scramblet i safe mode også?

Hvordan er grafikken idet du starter opp PC'n? (i bios)

Dersom grafikken er kokos i dos/bios er det fare for at det er noe feil med selve kortet ja.. Har du sjekket at vifta på kortet går rundt og at det ikke gror hybelkaniner der?

Jepp... Fra første tegn til liv i skjermen, etter oppstart, er det bare "koko". Litt tekst som synes, med enkelte bokstaver borte... Symboler som ikke hører hjemme i det normale alfabetet dukker opp.

Maskinen har vært skrudd av i ett døgn, uten at problemene forsvant.

Har hatt grafikkortet ute, for å se om noe er synlig galt... men nei.

Har også montert en gedigen passiv kjøler fra thermaltake. Men har ikke hatt probler med høy temperatur før.

Lurer på om jeg skal få lånt meg et annet skjermkort, så jeg kan få utelukket andre feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...