TCK Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg har nå sett litt på ett Sony kamera som jeg syns er ganske lekkert. Sony DCR-HC22E Noen positive/negative erfaringer med dette? Jeg ser kameraet ikke har optisk bildestabilisering, vil dette være en stor ulempe? Ellers, hva burde jeg kjøpe utenom selve kamera'et? Noe mer jeg trenger? Er det stor forskjell på miniDV kasettene? Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Opplysninger om kameraet kan du finne på Kameraet. Selv syns det mangler så mye at du kanskje ikke bør kjøpe. F.eks DV-inn mangler. S-video ut mangler også.... Lenke til kommentar
TCK Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Ifølge xd.no, har kameraet i.LINK™ (DV-inngang/-utgang). S-Video..? Er det så viktig da? Har ikke kamera'et alternative løsninger for visning på f.eks tv? Kamera'et har også S-Video, ifølge sony.no Lyd Audio Dubbing 12 biters ja Lydsystem PCM (12-bit/16-bit) Innebygd mikrofon Stereo Innebygd høyttaler ja Kamera 14-biters DXP nei Avansert HAD-teknologi ja Bakgrunnsbelysningskomp. ja Kamerastøyredusering nei Fader Black, White, Mosaic, Monotone Fokus: Automatisk fulltone ja Fokus: Manuell ja Bildeenhet: Størrelse (CCD) 1 / 6,0 Bildeenhet: System (CCD) Linjesprang Intervallopptak nei Knapp for manuelt fokus Panel Minimumsbelysning (lux) 5 Minimum belysning med NightShot (lux) 0 Antall piksler i Act Camera-modus (K) 400 Antall piksler brutto (K) 800 Program AE Portrett / strand og ski / sport / landskap / spotlight / solnedgang og måne Lukkerhastighet 1/50–1/3500 Spotfokus (berøringspanel) ja Spotmåler ja SteadyShot Super (elektronisk) Hvitbalanse Auto / Outdoor / Indoor / One Push Dimensjoner Dybde (mm) 112 Høyde (mm) 90 Bredde (mm) 55 Blitslys Automatisk popup nei Hologram AF nei NightFraming nei Kontakter Lydinngang nei Lydutgang ja i.LINK™-inngang (DV) ja i.LINK™-utgang (DV) ja i.LINK™-inngang (MICROMV) nei i.LINK™-utgang (MICROMV) nei S-Video-inngang nei S-Video-utgang ja USB-terminal ja Videoinngang nei Videoutgang ja Linse/zoom Color Slow Shutter: Kameramodus nei F 1,8-3,1 f (35 mm konvertering): Kameramodus (mm) 44-880 f (fokalavstand) (mm) 2,3-46 Filterdiameter (mm) 25 Linse Carl Zeiss® Vario-Tessar® NightShot: Kameramodus NightShot Plus Digital presisjonszoom nei Zoom-knapp Spak/knapp på LCD-ramme Zoomforhold (digitalt) 800 Zoomforhold (optisk) 20 Minne Auto Exposure Bracketing for Burst-opptak nei Burst Record Multi 9 Pictures nei Indeksavspilling nei Minneblanding nei Kompatibilitet med Memory Stick PRO™ nei Progressivt søk nei Progressivt lukkersystem nei Nettverk Albumfunksjon nei E-postfunksjon nei Nettverksfunksjon nei USB-nettverksfunksjon nei Nettleser nei Trådløs kommunikasjon med Bluetooth®-funksjon nei Annet 16:9 widescreen (full) ja Tilbehørssko ja Batteriinformasjon ja Innebygd lys nei Kontinuerlig innspillingstid med medfølgende batteri og søker (min) 105 Demonstrasjonsmodus ja Digitale bildeeffekter Nei InfoLITHUM-system ja Maks. kontinuerlig innspillingstid med batteri som tilbehør og søker (min) 550 Bildeeffekter Mosaic, Solarisation, Monotone, Sepia, Negative Art, Pastel Strømforbruk: LCD (W) 2.4 Strømforbruk: VF (W) 1.9 Progressiv opptaksmodus nei USB-streaming ja Vekt uten kassett/batteri (g) 400 Medfølgende tilbehør 21-pinners adapter ja Nettadapter AC-L25 AV-kabel Stereo AV Linsedeksel nei Oppladbar batteripakke NP-FP30 Skulderrem ja Programvare Bildepakke Datapenn nei Kassett/rensebånd nei USB-kabel ja USB-driver ja Trådløs fjernkontroll RMT-830 Håndrem nei Søker/LCD-skjerm Hybrid LCD-skjerm nei LCD: Piksler (punkter) 123200 LCD: Størrelse (tomme) 2.5 Berøringspanel ja Søker S/H Søker: Piksel (1000 punkter) 123.2 VTR Kassettminne nei Kopiering og redigering Digital programredigering Format DV Avspilling av Hi8/Video8 nei LP-opptak ja Avspilling av NTSC-bånd på PAL TV nei Avspillingszoom nei Signalkonverteringsfunksjon ja Endret 16. august 2005 av TCK Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Sony.no seier og at det har både S-video ut og DV-inn (i.Link). Lenke til kommentar
TCK Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Da var videokamera'et bestilt =) Håper jeg blir fornøyd med det. Finnes det noen newbie guider der ute, som beskriver hvordan jeg skal lære meg å filme skikkelig? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Finn kanskje nokon tips her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå