Kimble Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Heisann! Jeg skal bare ha meg et enkelt og greit (vifteløst) skjermkort til det noe gamle hovedkortet mitt. Kan jeg bruke dette agp8x skjermkortet på mitt hovedkort som bare støtter agp4x? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304716&view=detailed Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 ja. Er vist ikke noe særlig ytelsestap heller. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Det burde funke helt fint bare med et lite tap i ytelse. Du vil sikkert ikke merke det. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Okay, supert. Ble plutselig veldig usikker for jeg mener jeg leste noe om at det ikke gikk an pga. forskjellig spenning eller noe. Takk for kjemperaske svar! Endret 16. august 2005 av astrox Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Det er riktig at det er en spenningsforskjell med gamle og nye men jeg tror de gamle hadde en anen kontakt. Nye kort passer ikke til gamle agp porter. Hvor gamle er jeg usikker på men er nok veldig gamle. før socket a elns. AGP 1.0 only features a 3.3V connection, the release of AGP 2.0 saw the availability of both a 3.3V and 1.5V connector, and AGP 3.0 uses the same 1.5V, but only requires 0.8V for signaling. In order to protect cards of different voltages/formats, special keyed connectors were designed so that only the correct card could be installed on any motherboard. A universal connector was eventually released for AGP 1.0/2.0 which allowed cards of either voltage to be installed. For a schematic of the various connectors, please visit this page. Although AGP 3.0 can share in the use of a universal connection, many motherboards now only support 4x/8x cards based on the AGP 3.0 standard. Endret 16. august 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Okay, så agp8x kortet bør passe i mitt socket a hovedkort? Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Jeg har hatt et FX 5200 i en agp 2x hovedkort og det funka helt fint. Endret 16. august 2005 av DinoSauroMann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå