Gå til innhold

Aktivering av XP fungerer ikke. del2.

Anbefalte innlegg

Han tom somventer på Alice, greide å stenge min forige post. og derfor åpner eg en ny en. hvordan skal eg aktivere min XP:

Stikkord:

microsoft Norge har ingen anelse

packard bell E altfor dyr, og sier bare at eg skal bruke master CDene

Min Produk key fungere til instalasjon av XP, men ikke til aktivering.

Når eg skulle instalere med Master CDene mine forige gang, så klikket heøle XP og instalajonen tok 15 timer. og folk som var utdannet innen It som følgt emed instalasjonen hadde aldri sett lignenede.

aktivering av XP del1.

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...56995&st=20&hl=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er som det ble nevnt i den andre tråden (beklager å måtte stenge når du har et slikt problem): Du har en maskin med en OEM lisens av Windows. Dette er en egen type Windows lisens som selges til maskinprodusentene for en "billig" penge. For å skille dem fra de retail-lisensene du kjøper i butikken (for en ikke fullt så billig penge) er serienummerne forskjellige.

Du har siden fått deg en kopi av en slik retail-lisens og har installert den. Men serienummeret virker altså ikke.

Du sier at du har prøvd å installere fra Recovery-CDene før en gang, men at det gikk heller dårlig. Årsaken til det er det vanskelig for oss å si noe om, med mindre andre har hatt tilsvarende problemer. Men jeg går ut fra at Packard Bell i årenes løp må ha klart å lage fungerende CD'er til dette formål.

Du sier videre at du har ringt Packard Bell support, men at det er så dyrt. Og at Expert ikke ville hjelpe. (Men du sier også at det var før du visste hva problemet var, er det så?) Jeg ville prøvet en av to ting (eller begge):

1. Gå til Expert, forklar situasjonen og be dem bestille et nytt sett med recovery-disker til din maskin. Si at du leverer inn de gamle i bytte når de nye kommer.

2. Ring eller skriv (billigere) til Packard Bell og spør om du kan sende inn de defekte (buggy?) original-CD'ene og få nye.

Den siste løsningen er å kjøpe en gyldig Windowslisens i en butikk/nettbutikk og bruke den istedet. Da må du selvsagt skaffe eventuelle drivere etc. fra Packard Bell's hjemmesider.

Hvis det er noe jeg har misforstått med situasjonen/problemet får du si fra.

Lykke til!

Geir :)

Lenke til kommentar

denne saken er faktisk mer komplisert enn vi normale mennesker forstår.

det hele begynte med at eg kjøpte PCen min på Expert i Åsane (Bergen), uten recovery disk og master Disker.

Seinere flyttet eg til Sunnøre, og når eg skulle instalere WinXP igjen, så trodde eg at eg hadde de instalasjons CDene (CDene heter Packard Bell programmbibliotek) dei CDene viste deg å være noe helt annet enn instalasjons CDer.

Så oppsøket eg en lokal dataforetning, hl-data www.hld.no, og forklarte problemet mitt, de brendte ut en XP instalasjons CD og sa at slike hadde eg låv å bruke, siden eg hadde lisens til XP home edition.

før eg skulle til å instalere XP, snakket meg med en person som kan lit tom PC (på den tiden var eg helt blank, som et reint A4 ark) han sa at eg skulle instaler AIDA32 (samme som everest, bare engelsk) og finne min WinXP lisens key.

Programmet fant min Lisens key, men den stemte ikke med klistermerket på kabinettet mitt.

Så da hadde eg 2stk. lisenskoder. eg satte inn CDen og begynte å formatere.

Då når eg hadde komt framm til at eg skulle skrive inn lises-keyen min fungerte ikke den keyen som var på kiabinette, men den som eg fant på AIDA32. jaja tenkt eg og fulførte instalasjonen.

Etter instalasjonen, kom det framm at eg motte aktivere XP, då gikk ikke det med noen av kodene eg hadde funnet. både den på kabinettet og den på AIDA32. så etter 30 dager motte eg reistalere.

så fikk eg noen eg kjenner til å hjelpe meg me problemet, og hun sendte minimum 15 mail til packard bell uten å få svar (virker som om de ikke liker kundene sine :thumbdown: )

Ettervert ringe eg til de, men ingen svarte. gang nr. 10 eg slo nummeret svarte det i andre enden, og eg forklarte problemet mitt. og de sa at de skulle ligge en skult partisjon på Disken min, men deg gjorde ikke det. og de sa at då kunne di ikke hjelpe meg mer.

Så ringte eg til Microsoft Norge, og spurt eom de hadd epeiling hvorda neg skulle fikse dette problemet. og hvordan eg kunne aktivere XP, etter litt hjelp fra dei, fant vi ut at det var Packard bell som var nødt å fikse dette problemet.

Så derfor ringte eg til packard bell en gang til (9kr minuttet :ohmy:) og de sa de skulle sende master CDer og alt eg trengte til instalasjonen. det tok vistnokk 1 mnd. før eg fikk CDene (skulle sendes fra Nederland, men uansett skal det ikke ta så lang tid :hmm: )

siden alt det tok så lang tid, måtte eg instalere med den *"brendte" CDen igjenn.

Når CDEene fra Packard Bell kom til huset fungerte de veldig bra, men eg følt ede at de har gjort slik at Windows jobber treigere :thumbdown:. men men.

Nå når eg var på LAN, og skulle installere omigjenn, siden eg ikke kom meg inn i Arbeidsgrupper og ikka fant andre Lan brukere, så tok det meg 15 timer og instalere, men alikavel blei det ikke ferdig. eg avbrøt. siden ting eg alri har sett maken til skjedde, til og med utdannete IT folk blei skremt :ohmy: . virket som om CDene var defekte eller ett eller annet. men det er ingen riper i dei.

Derfor har eg mno tatt i bruk den "brendte" CDen igjenn, og med fare for å gjennta meg selv er det 30 dagers aktiverings frist på XP, ellers slutter XP å fungere.

1. er det noen form for "cheating" eller noe eg kan skrive inn i "ledetekst" for å lure XP at eg har aktivert?

Husker det at når eg ringte til microsoft norge var vi inne på en tin via "kjør" menyen, men det hjalp ikke

2. hjelp meg. :p

EDIT: WOHOO tidenes lengste innlegg fra meg.

Endret av vegis
Lenke til kommentar

Eg hjalp bror min med en packard bell og vi hadde samme problemet som du har. Vi ringte microsoft, packard bell m.fl.

Dette gjorde jeg: Brukte min orginal cd og tok kopi av filen wpa.dbl (C:\WINDOWS\system32\wpa.dbl) på min egen maskin, innstallerte windows med min cd og cd key. restartet maskinen hans og tok den opp i sikkerhetsmodus F8, limte inn wpa.dbl fra disketten. Deretter startet jeg den opp normalt og aktiverte den på vanlig måte. Ufordelen er at han nå kjører på min cd key, men han har jo lisens så hvis microsoft skulle finne det ut så får DE fikse opp i problemene. Han har ingen problemer verken med windows update eller noe annet.

Vi har xp pro.

Lenke til kommentar

Bruke den kopierte cd plata og dens cd-key, få han som har xp innstallert fra den cd plata til å kopiere ut wpa.dbl (fra hans maskin) og for så å lime den inn i sikkerhetsmodus på maskinen din

Du skal ikke bruke packard sitt system!

Endret av eivind04
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...