cigarazion Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hej, Er der nogen, som ved, hvornår Samsung Digimax pro815 kommer på markedet. På samsungs hjemmeside står der d. 1/6, at det vil ske i august, men ellers har der været tavs om det. Er der andre som har hørt/ læst noget nyt om frigivelsesdatoen ? Mvh. Cigar Lenke til kommentar
Ib Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Sakset fra Pressemelding på www.aronsen.no: Pro815 er også det første kameraet med fast objektiv på 15x optisk zoom. Kameraet har en 8 megapixels CCD bildesensor og Schneider Optikk. Oppstartstiden er kun på 1 sekund og man kan ta 2,5 bilder i sekundet. Batteriet som følger med har hele 1900mah. På et fulladet batteri kan du ta opptil 500 bilder. Kommer på lager ca. 10. oktober 2005. Endret 16. august 2005 av Ib Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Bare ikke lade dig forblænde af de 15 x optisk - i praksis har det ikke mere tele end fz20/30 og 2S IS = 420 mm. men det har mulighed for højere iso, og større vidvinkel(28 mod de to andres 35/36 mm) Sammenligning Endret 16. august 2005 av Kigulu Lenke til kommentar
cigarazion Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 ok, tak for det. mvh. Cigar Lenke til kommentar
jensanders Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Også spørs det om det kan gi akseptable bilder med høy ISO. Med vekt og størrelse på høyde med digitale speilreflekskamera så ser jeg ikke hva som kan være så spesielt med dette kameraet. Samsung har ikke levert noen veldig gode kamera ut fra tester på andre kamera. Vi får vente og se når testene kommer. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Kameraet står høyt på lista over kameraer vi skal teste. Så snart det blir et testeksemplar tilgjengelig, kaster vi oss over det. Erik Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Samsung satser friskt på digitale kamera fremover, og kommer med flere modeller. Det kan bli spennende å se hvordan de kan hevde seg i toppen sammen med de allerede veletablerte aktørene. Pro 815 er på papiret en god start, men den burde hatt bildestabilisator, og tre skjermer (inkludert søkeren) er mer en gimmick enn til nytte. Vridbar skjerm hadde hatt mer for seg enn en ekstra skjerm (en bitteliten en til og med) på toppen. 15x zoom høres også flott ut for de som vil ha mye tele, men gir ikke mer enn et vanlig 12x zoom kamera. Fordelen er at det har vidvinkel. Alt står og faller på optikk, bildebrikkens kvalitet og hurtighet. De andre funksjonene som av mange roses opp i skyene, synes ikke jeg er noe spesielt å rope hurra for. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Som noen har registrert, venter også jeg i spenning på dette. Jeg sendte derfor en forespørsel til mpx.no i går for å høre om de har noen antatt leveringsdato og pris. De kunne begeistret svare at de fikk vann i munnen og måtte sjekke litt, da dette var ukjent for dem. I dag fikk jeg så svar, deres leverandør venter det inn i september. Veiledende pris var visstnok 7,5K, men mpx hadde ikke bestemt seg for pris ennå. Det leser jeg som at prisen hos dem muligens kan bli enda hyggeligere. Når det tidligere var antatt en pris på rundt 8K, begynner dette virkelg å høres hyggelig ut. For de som ikke har fått med seg alt det tekniske, har jeg samlet litt info i en PDF, inkludert en del bilder av kameraet, det finner du her. For de som savner bildestabilisatoren, hevder Samsung at det har en egen hi-speed modus, somautomatisk velger ISO 800, og at den skal ha skikkelig støyreduksjon i denne modusen. Vi er spente på om teori og praksis stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå