Gå til innhold

Spørsmål om dSLR pakkeløsninger (handler snart!)

Anbefalte innlegg

Du får norsk modell av D70s med 18-70 til under 10.000 også. Det virker som alle tror at Fotovideo alltid er billigst, noe de ikke er.

Så bra - har du noe tips om hvor?

Jeg skal kjøpe et kit til jobben i begynnelsen av uken og har ikke funnet noen til under 10.000 i Oslo bortsett fra på Japan Photo. De fleste tar jo både 11 og 12 store for settet, jeg har endog vært i butikker som tar like mye for bare kamerahuset som det Japan Photo tar for hele kitet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sier jeg det, så er det snikreklame da jeg jobber der selv. Men tar du en tur rundt i Oslo sentrum, så tror jeg du skal finne det eller et liknende tilbud.

Går du i Karl Johansgate oppe ved Egertorget så finner du en liten butikk som heter Fotohuset. :)

Der har de kitet til under 10000.-

Til info for de som ikke vet så er det der Afseth jobber :)

Anbefaler de gjerne jeg.

Har kjøpt et par tre objektiver der og div annet fotoutstyr.

De er faktisk billigere enn Fotovideo på en del ting også.

Adressen er nøyaktig: Karl Johans g 21, 0159 Oslo

tlf nummeret er: 22 42 09 60

Lykke til

Lenke til kommentar

Nå har jeg muligens ett lite dillema her... :ermm:

Det er mulig jeg kan hoste opp litt mer til kamera enn først beregnet. I klartekst s betyr det at jeg muligens vil ha mellom 8-10 000 og bruke på ett kit.

Og da begynte jeg å lure da... ser for meg 2 alternativer som kan være bedre enn D50 kit m/18-55;

-D50 kit m/18-70 - ca. 8 800,- (eller finnes det billigere?)

-D70s kit m/18-70 - fra 8 999,- hos Japanphoto til opptil 10 000 (som nevnt i posten over her)

Hva vil være den beste løsningen her? Er D70s verdt bortimot 4000 mer, eller vil ett D50 med 18-70 objektivet være like bra?

Takknemlig for innspill på dette - nå begynner det å klø i fingerene etter ett dSLR! :D

**OBS** Jeg glemte en liten detalj... jeg har som sagt før masse SD minnekort, men ingen CF kort (som D70s bruker) - så jeg må iallefall ha ett 1GB CF kort... så kanskje D50 m/18-70 vil være den beste løsningen? Spørsmålet er om 18-70 er mye bedre enn 18-55 at det er verdt det? Eller burde jeg heller kjøpe D50 hus + noen andre objektiver?

Endret av MrMagoo
Lenke til kommentar

Ser at Netshop nå selger D50 kit bundle m/Nikon veske og tripod til 5 990,-.

Men jeg finner ingen informasjon eller bilder på verken veske eller tripod noen steder... noen som har denne bundlepakka eller vet type veske og tripod som følger med? Kunne tenkt meg og sett det... :)

Ett annet spørsmål; kunne det ha vært en ide og kjøpt D50 hus + Sigma 18-50 f/2,8 objektivet istedet for enten 18-55 eller 18-70 Nikon objektivene?

Lenke til kommentar

Til trådstarter: D70s har spotmåling, det er jeg rimelig sikker på at D50 ikke har. Spotmåling (eller punktmåling) kan være nyttig til konserter. Jeg har iallfall brukt det et par ganger i dårlig belysning, med hell. Spotmåling vil si at kameraet måler lyset i et senterpunkt fremfor å måle lysstyrken i hele bildet.

Har du tenkt på andre utgifter som evt tilkommer? Ekstern blitz for eksempel? Det blir fort dyrt, så da kan det jo kanskje lønne seg for deg å velge D50. Uansett: Jeg fant en knakende god, ubrukt SB-600 blitz til mange hundrelapper under vanlig pris på bruktmarkedet til Foto.no.

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
Til trådstarter: D70s har spotmåling, det er jeg rimelig sikker på at D50 ikke har. Spotmåling (eller punktmåling) kan være nyttig til konserter. Jeg har iallfall brukt det et par ganger i dårlig belysning, med hell. Spotmåling vil si at kameraet måler lyset i et senterpunkt fremfor å måle lysstyrken i hele bildet.

Har du tenkt på andre utgifter som evt tilkommer? Ekstern blitz for eksempel? Det blir fort dyrt, så da kan det jo kanskje lønne seg for deg å velge D50. Uansett: Jeg fant en knakende god, ubrukt SB-600 blitz til mange hundrelapper under vanlig pris på bruktmarkedet til Foto.no.

http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/

Mitt nyinnkjøpte D50 har følgende lysmålingsalternativer:

- Matrix

- Centerweighted

- Spot (måler lyset i det midtre fokusfeltet)

Endret av Tom Ames
Lenke til kommentar

Ja folkens, da har jeg endelig fått bestilt meg kamera! :D

Det ble ett Nikon D50 kit/bundle (m/ Nikon tripod og veske), norsk versjon, med 18-55 objektivet. Kjøpte også med ML-L3 fjernutløseren.

Sitter akkurat nå på gjerdet og lurer på hva jeg skal bestille meg for resten av pengene (3-3500 kroner)...

Det jeg heller mest mot akkurat nå, er disse 2 objektivene;

-Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro for Nikon - ca. 2000,-

-Nikon 50mm f/1,8 - ca. 1200,-

Skulle kanskje hatt noen filtere også (UV og ND filtere). Og noe basic renseutstyr (blåsebelg og noe til å rense sensoren med).

Vel vel, uansett; takk så mye for all hjelp underveis! Selv om det ble en lang affære fikk jeg endelig bestemt meg! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...