|FSK| Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Heisann dere. Har nettopp gått til innkjøp av Canon EOS 350D, da jeg har gått litt lei av de mulighetene et gammelt Powershot-kamera jeg har kunne by på. Nå begynner jeg derimot å bli relativt forvirret i denne jungelen med fargeprofiler. Hvordan skal jeg gjøre slik at bildene ser ut på skjermen min, som de gjør på f.eks. utskrifter bestilt hos fotobutikk, eller i windows generelt? Under egenskapene til skjermen, skal jeg f.eks. sette "Adobe RGB" der, eller la det være med Samsung sin "Natural Colors"? Om noen har link, eller gode tips å komme med, Takk Lenke til kommentar
Opus Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Bruker adobe RGB på min skjerm siden 99% av bildene jeg skriver ut, skrives ut via PS. Lenge siden jeg fiklet med den, men mener du kan kalibrere den selv. Lenke til kommentar
Fredrik_25 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg prøvde en ting nå, jeg stilte inn skjermkortet på å vise rgb98 er dette riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå