chris2002 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Håper det er noen som har gjort dette og kan hjelpe meg litt på vei. Problemstilling: Bruke LDAP som autorisasjons-tjener for Apache. Jeg tror jeg har fått LDAP-tjeneren til å fungere ved hjelp av MigrationTools. Det som nå gjenstår er å få Apache 1.3.x til å laste inn mod_auth_ldap -modulen som trengs for å autentisere mot LDAP-tjeneren (OpenLDAP). Jeg har funnet diverse Howto's, men får ikke apache til å fungere sammen modulen. Vi har proevd foelgende uten hell: 1) Installert apache-RPMer som skal ha DSO-stoette. Deretter har vi proevd å kompilere inn modulen mod_auth_ldap. Når vi starter apache får vi beskjed om at det er noe galt med mod_auth_ldap.so (mangler API structure) 2) Kompilert apache, webdav, mod_auth_ldap. Får problemer i den siste kompileringen (apache) Jeg er temmelig sikkert på at det skal være mulig å gjoere det som beskrevet i 1. Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Quote: Den 2002-08-07 10:13, chris2002 skrev:Håper det er noen som har gjort dette og kan hjelpe meg litt på vei. Kanskje. Jobber med OpenLDAP til daglig, men ikke Apache. Quote: Problemstilling:Bruke LDAP som autorisasjons-tjener for Apache. Jeg tror jeg har fått LDAP-tjeneren til å fungere ved hjelp av MigrationTools. Det som nå gjenstår er å få Apache 1.3.x til å laste inn mod_auth_ldap -modulen som trengs for å autentisere mot LDAP-tjeneren (OpenLDAP).Jeg har funnet diverse Howto's, men får ikke apache til å fungere sammen modulen.Vi har proevd foelgende uten hell:1) Installert apache-RPMer som skal ha DSO-stoette.Deretter har vi proevd å kompilere inn modulen mod_auth_ldap. Når vi starter apache får vi beskjed om at det er noe galt med mod_auth_ldap.so (mangler API structure)2) Kompilert apache, webdav, mod_auth_ldap. Får problemer i den siste kompileringen (apache)Jeg er temmelig sikkert på at det skal være mulig å gjoere det som beskrevet i 1. Du kan jo prøve med auth_ldap istedet? Den ligger ferdig som rpm pakke i RedHat. Post litt mer feilmeldinger så kanskje jeg kan hjelpe deg mer. Lenke til kommentar
chris2002 Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Takk. Naa faar jeg i alle fall opp spoersmaal om brukernavn og passord. Har du et godt eksempel paa et Directory-direktiv som bruker OpenLDAP? Brukere har blitt overfoert ved hjelp av MigrationTools (www.padl.com) Paa forhaand takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå