Gå til innhold

RedHat, Apache, LDAP, mod_auth_ldap

Anbefalte innlegg

Håper det er noen som har gjort dette og kan hjelpe meg litt på vei.

Problemstilling:

Bruke LDAP som autorisasjons-tjener for Apache. Jeg tror jeg har fått LDAP-tjeneren til å fungere ved hjelp av MigrationTools. Det som nå gjenstår er å få Apache 1.3.x til å laste inn mod_auth_ldap -modulen som trengs for å autentisere mot LDAP-tjeneren (OpenLDAP).

Jeg har funnet diverse Howto's, men får ikke apache til å fungere sammen modulen.

Vi har proevd foelgende uten hell:

1) Installert apache-RPMer som skal ha DSO-stoette.

Deretter har vi proevd å kompilere inn modulen mod_auth_ldap. Når vi starter apache får vi beskjed om at det er noe galt med mod_auth_ldap.so (mangler API structure)

2) Kompilert apache, webdav, mod_auth_ldap. Får problemer i den siste kompileringen (apache)

Jeg er temmelig sikkert på at det skal være mulig å gjoere det som beskrevet i 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-07 10:13, chris2002 skrev:

Håper det er noen som har gjort dette og kan hjelpe meg litt på vei.

Kanskje. Jobber med OpenLDAP til daglig, men ikke Apache.

Quote:

Problemstilling:

Bruke LDAP som autorisasjons-tjener for Apache. Jeg tror jeg har fått LDAP-tjeneren til å fungere ved hjelp av MigrationTools. Det som nå gjenstår er å få Apache 1.3.x til å laste inn mod_auth_ldap -modulen som trengs for å autentisere mot LDAP-tjeneren (OpenLDAP).

Jeg har funnet diverse Howto's, men får ikke apache til å fungere sammen modulen.

Vi har proevd foelgende uten hell:

1) Installert apache-RPMer som skal ha DSO-stoette.

Deretter har vi proevd å kompilere inn modulen mod_auth_ldap. Når vi starter apache får vi beskjed om at det er noe galt med mod_auth_ldap.so (mangler API structure)

2) Kompilert apache, webdav, mod_auth_ldap. Får problemer i den siste kompileringen (apache)

Jeg er temmelig sikkert på at det skal være mulig å gjoere det som beskrevet i 1.

Du kan jo prøve med auth_ldap istedet? Den ligger ferdig som rpm pakke i RedHat. Post litt mer feilmeldinger så kanskje jeg kan hjelpe deg mer.

Lenke til kommentar

Takk.

Naa faar jeg i alle fall opp spoersmaal om brukernavn og passord. Har du et godt eksempel paa et Directory-direktiv som bruker OpenLDAP? Brukere har blitt overfoert ved hjelp av MigrationTools (www.padl.com)

Paa forhaand takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...