Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Merkelig nettverks prob.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sliter med at mister koblingen til internett. Dette skjer helt random, kan skje alt fra 4 ganger i timen til 1 gang på 3 timer. Det kan skje mens jeg spiller wow, eller mens jeg sitter på msn. Har prøvd å restarte routern, pcn og instalere usb mottageren på nytt. Når nettet faller end så er det oppe igjen etter ca 10 sec, men jeg må da reconnecte til det meste.

Har ADSL fra bluecom (men tror de kjører telenors nett her jeg bor). Har ringt, de sa at de ikke har noen feil på linjen.

Har en trådløs 3com router av typen 3C857 (var det eneste nummeret jeg fant på den).

Bruker en SMC2662W-AR som mottager. Denne er usb basert.

Luerer også på hva ''Remaining Lease Time 0 days, 00:30:31'' betyr??

edit: glemte å si at jeg bruker win XP proffecional og servicepack 2.

Mvh Mikkel

Endret av MadMike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kontrolert at routeren kjører på nyeste firmware? Det hender at routeren må flashes med nyeste programvare. Det finner du nok på 3com's hjemmeside.

At din ADSL pusher sier at alt er i orden med linja inn til deg skal du ta med en klype salt (stor). Har hatt både Telenor og Tele2. Har hatt problemer med linjene fra begge. Etter mye mas innrømmet de feil til slutt.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Du Har mest sansynlig ikke fast IP-adresse. Så du låner bare IP-adressen fra Telenor i et forhåndsdeffinert tidsrom. Skulle pcen/ruteren din din være av i en lengre periode, er det sansynlig at du har fått en ny IP

Lenke til kommentar
Er det den trådløse forbindelsen du mister, eller er det routeren som dropper connectionen mot din ISP? Det kan jo være alt fra interferens til dårlig linje fra ISP til softwarefeil til en plugg som ikke sitter ordentlig i......

Er dette jeg har prøvd å finne ut. Tror jeg mister kontakt med ISP, altså routern detter ut, men vet ikke hvordan jeg kan få sjekket dette.

Lenke til kommentar

Du Har mest sansynlig ikke fast IP-adresse. Så du låner bare IP-adressen fra Telenor i et forhåndsdeffinert tidsrom. Skulle pcen/ruteren din din være av i en lengre periode, er det sansynlig at du har fått en ny IP

Men dette kan ikke resultere i de problemene jeg har?

Lenke til kommentar

Leser på diverse fora at slike ting skjer med veldig mange akkurat i disse dager.

Har selv liknende problem. Jeg har testet med flere forskjellige routere, men det samme skjer uansett. Koplingen mellom router og (i mitt tilfelle) kabelmodem detter bort. Må restarte router eller kabelmodem for å få internettet tilbake igjen.

I den senere tid har jeg testet en del med og uten flere maskiner koplet til routeren, og det viser seg at jeg detter ut ca. 10 minutter etter maskin nr2 prøver å aksessere internett. Kan dermed kun bruke én maskin på nettet om gangen.

Mystiske greier.. har prøvd alt mulig, men finner ingen løsning på det.

Lenke til kommentar

Har installert nyeste firmware på routern, men det samme skjer fortsatt... Har også prøvd nye drivere på adaptern, men det funker heller ikke... Faen trådløst er noe dritt... PS har lagt mobilen i andre siden av huset også, ikke noen forstyrrelser derifra heller...

Lenke til kommentar

Som en annen her også spør om, hva skjer når du mister forbindelsen? Er det trådløse nettet oppe? Dette kan du sjekke når det er nede ved å ta ping -t <ip til router> i start>kjør og se om du har kontakt der. Om du mister kontakten her er det problemer med det trådløse nettet ditt. Det kan være forstyrrelser fra andre ting (trådløse telefoner, mikrobølgeovner, bokser for overføring av tv bilde trådløst osv..) Du kan da prøve å bytte kanal og se om dette hjelper. Dette gjør du i web grensesnittet til routeren.

Endret av TheBoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...