Gå til innhold

Oppgradering av P4 PC

Gjest Slettet-uHVgFQ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uHVgFQ

Oppsettet mitt per I dag ser slik ut:

P4 550J HT 3,4 ghz, Varer denne noen år?

Hovedkortet ligner veldig på dette(heter noe annet i følge everest men er helt likt: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24539, det er sikkert helt greit eller.....?

ATI x600pro 256mb, ooo crap...ny stillegående til ca 2500?

1024mb RAM, Nanya, 400mhz, trenger jeg noe bedre?

En CPU kjøler som ligner denne: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20671, den bråker noe inni granskauen....trenger ny...

Bruker mest til CSS og Surfing....I blant nyere spill som bf2 eller hl2...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uHVgFQ

Jeg vet jo at x600 er crap...så jeg måtte jo oppdatere det...regnet forsåvidt med at pentiumen min holdt siden den er forholdshvis ny, men jeg trenger altså forslag til skjermkort og cpu kjøler

Lenke til kommentar

OMG. Skal du oppgradere fra P4: 3.4GHZ og til hva da? :ohmy: Det beste du kan gjøre for det systemet ditt er å skifte prosessof vifta (siden du sier at den nåværende bråker), og skaffe deg et bedre skjermkort. Ellers er PC`en din på topp jo. Skulle gjærne hatt den CPU`en din. :love:

Legg inn et budsjett, du er villig til å gi får grafikkort og CPU kjøler. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

AMD 3000 yter jo nesten bedre enn 550J i spill, hva det nå enn Pentium er god til så bruker ikke jeg det(hva er pentium god til)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

på dinside viste det seg at 6800gt golden sample fikk mer i 3dmark05 enn 7800gt, kan det stemme, er 6800 ultra bedre enn 7800gt?

Og ja jeg har PCI-e

Lenke til kommentar
på dinside viste det seg at 6800gt golden sample fikk mer i 3dmark05 enn 7800gt, kan det stemme, er 6800 ultra bedre enn 7800gt?

Nei, det stemmer overhodet ikke, 7800GT er raskere enn alle andre kort bortsett fra 7800GTX.

btw kan kjøpe PCen din for 2000kr hvis du er misfornøyd med Intel... så kan du kjøpe deg et AMD-system ;)

EDIT: Her er et bra tilbud, X800XL til 2300 kr på Komplett.

Endret av jon67
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

Ja vel, men ingen har svart på spørsmålet mitt enda...jeg trenger en stillegående CPU vifte og et stillegående skjermkort til omtrent 2500 +-,

PS er x800xl bedre enn 6800gt, den får i allefall bedre scores på 3dmark05 i følge toms hardware

Lenke til kommentar

6800gt er mer klokkingsvillig. SÅ hvis man setter på ordentig kjøling, så kan 6800gt banke x800xl kortet. Et 6800gt kan lett oppnå ultra hastighet. Som standard så vil ati kortet gjøre det mye bedre på directx spill, og nvidia er overlegen på OpenGl spill. Det spørs hva slags spill du liker å spille :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

Som jeg skrev spiller jeg mest css, men når quake kommer så kan det hende jeg begynner å spille det, men jeg tror jeg spiller mest direct x spill..., men det svarer fortsatt ikke på spørsmålet om en stille cpu vifte og et stille skjermkort, er 7800gt stille?

Lenke til kommentar
Ja vel, men ingen har svart på spørsmålet mitt enda...jeg trenger en stillegående CPU vifte

Zalman 7700-Cu dersom du får plass til den. Den kjøler bra og har viftestyring i tillegg. Kjøler min 3700+ San Diego med en slik og har faktisk koblet den rett til hovedkortet utenom viftestyringen. Sviver rundt med 1850 rpm og bråker svært lite.

Har du s775 må du nok ut med hovedkortet for å montere den og om jeg husker riktig bestille en ekstra festeanordning til denne socketen.

Skjermkort får du bare finne ut av selv. Er ikke noe problem å bytte til en stille kjøler om du finner ett godt kort du ikke vil ha pga støyen.

Lenke til kommentar

Jo den er stor, men så sitter det jo ei 120mm vifte i den da.. du ba om en god og stille kjøler. ;)

Eventuelt kan du se på lillbroren som heter Zalman 7000-Cu, den har en 92mm vifte. Bruker den på pentiumen min og den kjøler helt greit en 3.2GHz Prescott.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...