Gå til innhold

Kjøling av Chieftec DX-01PL-D

ZawZe

Anbefalte innlegg

Har to spørsmål:

1. Jeg har nettopp plassert inn 2 stk papst vifter ( 80x80x25mm ), en som blåser inn i front og en som blåser ut. Fra før av var det allerede en vifte som blåste inn fra døren. Det jeg lurte på er at hvis jeg anskaffer meg 2 stk kabinettvifter til om jeg bør da ha 2 stk som blåser ut og 3 inn, eller 1 som blåser ut og 3 inn?

2. Jeg har en AMD XP 1800 prosessor og en 'billig' vifte av typen CPU Cooler. Prosessoren ligger nå stabilt på ca 42-45 grader avhengig av tid på dagen/bruk. Det jeg lurte på var om noen har en bra cpu kjøler å anbefale som kan få cpun litt kjøligere og som helst ikke lager noe særlig bråk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-07 10:00, ZawZe skrev:

Har to spørsmål:

1. Jeg har nettopp plassert inn 2 stk papst vifter ( 80x80x25mm ), en som blåser inn i front og en som blåser ut. Fra før av var det allerede en vifte som blåste inn fra døren. Det jeg lurte på er at hvis jeg anskaffer meg 2 stk kabinettvifter til om jeg bør da ha 2 stk som blåser ut og 3 inn, eller 1 som blåser ut og 3 inn?

hvis du har filter så kan det lønne seg med 3 som trekker luft inn, og danner et svagt overtrykk inni kassa som igjen hindrer støv i å komme inn hver eneste lille sprekk.

Quote:

2. Jeg har en AMD XP 1800 prosessor og en 'billig' vifte av typen CPU Cooler. Prosessoren ligger nå stabilt på ca 42-45 grader avhengig av tid på dagen/bruk. Det jeg lurte på var om noen har en bra cpu kjøler å anbefale som kan få cpun litt kjøligere og som helst ikke lager noe særlig bråk.

overklokking.no har en database over kjøleribber, hvor du kan søke på bl.a. pris og yteevne. du kan også prøve å søke etter andre som har spurt det samme som deg :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...