Gå til innhold

Ny dvd/divx spiller

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe meg en dvd spiller med støtte for divx. Har sett på denne spilleren. Er denne bra? noe bedre alternativer for ca samme pris osv.... Jeg har foreløbig bare en "standard" 21" tv :p, men tenkte å benytte denne spilleren på en tv som antagelivis blir kjøpt inn iløpet av ikke alt for mange år ;).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte denne i fjor høst. Funker veldig bra! Men siden jeg skal kjøpe en DVD-opptaker nå som jeg også skal bruke som DVD-spiller, så har jeg planer om å selge denne spilleren. Så om du bor i Osloområdet og vil hente den, så skal du få den billig :)

Bor nok i nordland, så det blir litt vanskelig du :p. Men den spilleren var sinnsykt pen og stilren. Dinside ga den 6 i test og den koster 600,- mindre enn pioneer spilleren.. Hvilke erfaringer har du selv med denne spilleren?

Lenke til kommentar

Stort sett positive erfaringer. Bilde og lyd er veldig bra til den prisen. Men enkelte divx-filmer blir noe hakkete, uten at jeg er sikker på hva det kommer av. Spilleren er også meget enkel i bruk, og som du sier stilren. Det som er utrolig frustrerende med den er at det er en feil slik at det ofte kommer opp feil subtitle når man velger første gang, så man vet nesten aldri hvilken undertekst som dukker opp når filmen starter, så må man fikse det igjen.. Har klaget på dette, og fått svar fra Asono om at det er en fabrikasjonsfeil eller noe sånt. Jaja. Får uansett opp rett tekst til slutt...

Lenke til kommentar

Kan jo nevne i forbifarten at Pioneer DV-575 ble kåret til årets beste dvdspiller (ytelse/pris) i årskavalkaden til Lyd og Bilde, så jeg tror nok DV-585 er mye av det samme.

Se forøvrig også her

Når det gjelder kompatabiltet, stabilitet og kvalitet er det min erfaring at det i denne prisklassen står mellom Pioneer og Sony.

Lenke til kommentar
Men enkelte divx-filmer blir noe hakkete, uten at jeg er sikker på hva det kommer av.

Den takler nok ikke helt det nye xvid formatet. Derfor det hakker.

Eller det kan være det problemet jeg har med Magnavox-spilleren:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=454228

Sjekk med g-spot (http://www.headbands.com/gspot/) om det er filmer med 23.976 fps (NTSC) som hakker. Jeg er veldig interessert i å høre om du har samme problem.

Lenke til kommentar
Eller det kan være det problemet jeg har med Magnavox-spilleren:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=454228

Sjekk med g-spot (http://www.headbands.com/gspot/) om det er filmer med 23.976 fps (NTSC) som hakker. Jeg er veldig interessert i å høre om du har samme problem.

Fikk ikke sjekka med noen filmer akkurat nå, men jeg sjekka noen serier jeg vet ikke går på spilleren og de hadde 23,976 FPS.

Ser i tråden du linker til at du har problemer med å spille av amerikanske tv-rips. Gjelder dette bare nye serier eller også gamle? De aller fleste tv-rips blir nå konvertert til det nyeste xvid formatet. Jeg har bare problemer med å spille av de nyeste seriene.

Har en Pioneer DV-575A forresten.

Lenke til kommentar
Fikk ikke sjekka med noen filmer akkurat nå, men jeg sjekka noen serier jeg vet ikke går på spilleren og de hadde 23,976 FPS.

Ser i tråden du linker til at du har problemer med å spille av amerikanske tv-rips. Gjelder dette bare nye serier eller også gamle? De aller fleste tv-rips blir nå konvertert til det nyeste xvid formatet. Jeg har bare problemer med å spille av de nyeste seriene. 

Jeg har bare prøvd med TV-rips fra i våres. Hvordan identifiserer jeg gammelt og nytt xvid format?

Tror man må ta med en testCD til en butikk for å finne ut hvilke spillere som klarer 23,976 FPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...