Gå til innhold

PS Data ga meg trygghets-følelsen jeg lette etter..

Anbefalte innlegg

Har lest endel delte meninger angående PS Data her på forumet, og ellers på brukererfaringene på Webshopguiden, og jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen på andre terninkast enn rene 6'ere. Jeg har handlet på PS Data 4 ganger nå, og hver gang har varene mine kommet 2 dager etterpå, og nesten alt har vært i orden.

'Nesten' fordi en av HDD'ene jeg bestilte en gang, var defekt, og da jeg returnerte denne (etter at fristen for retur-rett hadde gått ut!) fikk jeg tilbake en splitter ny harddisk uten kostnad i det hele tatt(heller ikke frakt/porto kostnader). Og ja, denne nye HDD'en funket fint.

Alle varene er billigere enn de fleste andre steder, produkt-informasjonen er fullstendig, de har linker til produsentenes hjemmesider og tilbud hver uke.

Jeg har kjøpt meg en komplett PC fra PS Data nå, og denne funker som en drøm! Ringer eller mailer jeg PS Data, svarer de meg med en gang. Spørsmål på retur av defekt harddisk ble besvart hurtig med ett returnummer, og god service.

Personlig anbefaler jeg samtlige til å vurdere PS Data som sin nye nett-butikk når det gjelder data..

(Til dere som klager på retur av varer, og at dette tar for lang tid, vil jeg bare benytte anledningen til å si at det står på nett-sidene til PS Data at det kan ta opptil to uker å behandle/returnere 'problem-varer'. Og da er det vanlig å vente to uker før man begynner å spørre forhandleren..)

Uansett så ga PS Data meg den trygghets-følelsen jeg lette etter.. og dette til å være den første nett-butikken jeg handler data-deler fra. Ikke verst!

E_t_h_e_l_i_o_n_'_s__C_o_m_p_u_t_e_r_:

AMD XP2000+

512mb DDR RAM

2x80gb IBM HDD 7200 RPM

nVIDIA GeForce4 Ti4200 128mb RAM

system temperature @ 49 C´

GoTo: http://www.wolfchild.net

[ Denne Melding var redigert av: Ethelion på 2002-08-07 10:28 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-07 09:31, Ethelion skrev:

Har lest endel delte meninger angående
PS Data
her på forumet, og ellers på brukererfaringene på Webshopguiden, og jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen på andre terninkast enn rene 6'ere. Jeg har handlet på
PS Data
4 ganger nå, og hver gang har varene mine kommet 2 dager etterpå, og nesten alt har vært i orden.
'Nesten' fordi en av HDD'ene jeg bestilte en gang, var defekt, og da jeg returnerte denne fikk jeg tilbake en splitter ny harddisk uten kostnad i det hele tatt(heller ikke frakt/porto kostnader). Og ja, denne nye HDD'en funket fint.

Alle varene er billigere enn de fleste andre steder, produkt-informasjonen er
fullstendig
, de har linker til produsentenes hjemmesider og
tilbud hver uke
.

Jeg har kjøpt meg en komplett PC fra
PS Data
nå, og denne funker som en drøm! Ringer eller mailer jeg PS Data,
svarer de meg med en gang
. Spørsmål på retur av defekt harddisk ble besvart hurtig med ett returnummer, og god service.

Personlig anbefaler jeg samtlige til å vurdere
PS Data
som sin nye nett-butikk når det gjelder data..

(Til dere som klager på retur av varer, og at dette tar for lang tid, vil jeg bare benytte anledningen til å si at det står på nett-sidene til
PS Data
at det kan ta opptil to uker å behandle/returnere 'problem-varer'. Og da er det vanlig å vente to uker før man begynner å spørre forhandleren..)

Uansett så ga
PS Data
meg den trygghets-følelsen jeg lette etter.. og dette til å være den første nett-butikken jeg handler data-deler fra.
Ikke verst!

Pass deg ellers kommer Jazzmaster og tar deg :grin:

Han misliker personer som skryter så av web-shopper... bare søk på innlegg fra han om mine utspill ang. Komplett.

Lenke til kommentar

dette så jo nesten ut som et "falsk skrytebrev jo

"""

Ethelion

2002-08-01

Meldinger: 5

"""

ny registert, trur nesten du jobber hos psdata jeg

men psdata er bra har ikke hørt så mye negativt om dem

MR_T

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 09:49, MR_T skrev:

dette så jo nesten ut som et "falsk skrytebrev jo

"""

Ethelion

2002-08-01

Meldinger: 5

"""

ny registert, trur nesten du jobber hos psdata jeg

men psdata er bra har ikke hørt så mye negativt om dem

MR_T

Ja, jeg registrerte meg 1. august, etter at jeg fikk den siste pakken jeg bestilte fra PS Data. Og jeg skulle faktisk ønske at jeg jobbet der.. de er vel 15 mann eller noe, og de tjener sinnsvakt med penger.

(Uansett, hvis jeg hadde jobbet på en butikk som selger data-utstyr ville jeg nok fått meg Geforce4 Ti4600.. eller hva?)

Men jeg mener det seriøst. Å handle på nettet er døds-risky.. så når jeg finner ett trygt sted, sprer jeg ordet. Jeg kan si akkurat det samme om CDNOW.com eller ArtistDirect.com, men det passer liksom ikke inn her.

(hvis du lurer på hvorfor PS Data stod i bold hele tiden, er det fordi jeg liker BBCode.. :grin: )

Lenke til kommentar

Forresten, hvorfor skulle ansatte i en hvilken som helst web-shop gå inn på forumer rundt på nettet og skrøyte av bedriften? Jeg jobber på Telenor, og jeg skrøyter ikke om våre produkter og tjenester her inne? De har da en nettside som alle andre?

Uansett så har de sikkert nok å jobbe med fra før, om de ikke skal 'reklamere' for seg selv..

:razz:

Lenke til kommentar

Quote:

<snip - hele ID:1>

Kan ikke si noe annet enn at dette er min oppfattning av butikken også. Raske, lavere priser og god service. Meget bra!

Det jeg ser på som største minus med PS Data er vareutvalget. f.eks av skjermkort fører dem AOpen, Asus, Creative, MSI og Matrox. Skulle likt å sett at dem heller hadde f.eks Point-Of-View, Gainward, ATI/Hercules og Matrox. Disse merkene leverer IMHO det aller beste i sin kategori. Gainward leverer kanskje de beste nVidia baserte korta, PoV leverer billige nVidia baserte kort som gir mye for pengene, ATI/Hercules vil jeg ha med for å kunne kjøpe Radeon korta(som vi alle vet hva står for). Matrox på sin side leverer rett og slett de beste 2D og flerskjermskorta på markedet.

Lenke til kommentar

Quote:

'Nesten'
fordi en av HDD'ene jeg bestilte en gang, var defekt, og da jeg returnerte denne
(etter at fristen for retur-rett hadde gått ut!)
fikk jeg tilbake en splitter ny harddisk uten kostnad i det hele tatt(heller ikke frakt/porto kostnader). Og ja, denne nye HDD'en funket fint.

Det er ikke noen frist på retur av defekte varer. Er harddisken død, så kan den sendes inn når du vil(innen rimelig tid da selvfølgelig), og du er ikke pålagt å måtte sende den inn i løpet av 14 dager. Den 14-dagers fristen er på varer som faktisk funker finfint, MEN du angrer på å ha kjøpt :wink:

Ellers får PSData veldig mye skryt her og der, men på de tinga jeg vil ha, så er dem enten som regel dyrere eller så fins de ikke i sortimentent :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 12:26, ufo skrev:

Det er ikke noen frist på retur av defekte varer. Er harddisken død, så kan den sendes inn når du vil(innen rimelig tid da selvfølgelig), og du er ikke pålagt å måtte sende den inn i løpet av 14 dager. Den 14-dagers fristen er på varer som faktisk funker finfint, MEN du angrer på å ha kjøpt :wink:

De 14 dagene Ethelion snakket om er hvor lang tid PS Data sier at en retursak kan ta :wink: (tida fra du sender inn en defekt vare til du får en ny).

Lenke til kommentar

[..]den trygghetsfølelsen du lette etter?

Høres ut som en Always reklame jo!

Men jeg har også sjekket litt rundt om PS data, og det virker som om det generelle intrykket er slik du beskriver det.. Kjapp levering (noe de selv reklamerer med) og bra support.. Tror jeg skal kjøpe min pc derfra..

edit:..skrivefeil

[ Denne Melding var redigert av: snorren på 2002-08-07 13:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 14:20, lavizh skrev:

Aha ... hvor i Telenor? ...jobber i Networks selv :smile:

Jasså? Jeg jobbet i Networks for en liten tid tilbake, jobber i KundeService Plus nå, i Stavanger. :smile:

AMD XP2000+

512mb DDR RAM

2x80gb IBM HDD 7200 RPM

[ Denne Melding var redigert av: Ethelion på 2002-08-08 10:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 12:26, ufo skrev:

Ellers får PSData veldig mye skryt her og der, men på de tinga jeg vil ha, så er dem enten som regel dyrere eller så fins de ikke i sortimentent :sad:

Ja, jeg vet da det.. men jeg forklarte meg litt dårlig. Jeg mente at det er en viss tid man har på å melde feil på enkelte varer, og venter man til denne tiden er over må man betale portoen selv. (tror ihvertfall det.. hvis ikke har jeg lest feil.) :grin:

Lenke til kommentar

Jeg er også storfornøyd med PSData. De gir god support og veldig vennlige. Også fint at varen kommer to dager etterpå. Derfor kjøper jeg alt til dataen der!

Men... Det er alltid et men...

Jeg kjøpte et hovedkort for noen uker saiden. Jeg mottok det, men det var litt defekt kan man si. Det innebygde lydkortet var defekt. Jeg sendte det inn å skulle få nytt, men det tok da hele 3UKER før jeg fikk nytt. 3UKER uten pc'en.

NÅ HAR JEG FÅTT det nye hovedkortet. Endelig, men det som er litt typisk er at lyden er defekt der også:( Men da sa de at di skulle sende meg et GRATIS lydkort. Så nå sitter jeg glad å venter på lydkort!

Like glad som før!

Lenke til kommentar

Jeg har også gode erfaringer med PS Data! =)

Prisene er bra, men de slår ikke multicom på de fleste varene jeg har sjekka (men multicom sin reponstid kan jo være lang som en istid).

Eneste jeg har å utsette er at jeg skulle ønske PS Data hadde et større utvalg av varer...

Magler litt her og der, særlig på grafikkkort synes jeg!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 10:04, Ethelion skrev:

Forresten, hvorfor skulle ansatte i en hvilken som helst web-shop gå inn på forumer rundt på nettet og skrøyte av bedriften? Jeg jobber på Telenor, og jeg skrøyter ikke om våre produkter og tjenester her inne? De har da en nettside som alle andre?

Uansett så har de sikkert nok å jobbe med fra før, om de ikke skal 'reklamere' for seg selv..

:razz:

Skaff meg ADSL i en fykende fei, og det skal være BILLIG!!

Lenke til kommentar

PsData er den desidert beste webshopen jeg har vært borti. Kjøper alltid derfra hvis de har de varene jeg er ute etter. Kjøpte en gang et Msi Gf2Ti 64DDr som var defekt. Jeg skerv en beskrivelse av problemet og sendte en mail. Noen timer seinere fikk jeg svar, og et insendingsnr, og et spørsmål om hvilket kort jeg ville ha i retur. Jeg skrev et sakelig brev og sendte dette og kopi av de papirene jeg fikk med pakken sammen med 3d-kortet til PsData. etter 3 dager fikk jeg lapp i den hvite boiksen ute i hagen. kortet hadde kommet. Det var ikke et hviulketsomhelst kort. Det var det kortet jeg skreiv opp som ønske nr 1. Asus v7700 Gf2Ti 64DDr Deluxe. Dette kortet kostet 2000,- mens Msi kortet kostet 1500,-

Veldig bra service hos PsData. Hyggelige folk som sender hyggelige mail til sine kunder. Aldri opplevd bedre support. Komplett!! Her har dere noe å lære!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-08 12:46, Avidi skrev:

Masse fine ord om ps data her!

vurderer og skifte fra komplett til psdata nå :smile:

pleier å få varene litt sent fra komplett(.no) :sad:

*venter på varer fra komplett nå, har ventet i 5 dager :sad:*

Vet akuratt hva du snakke rom. HD'en min kom på lørdag, bestillt på mandag. Ikke veldig bra av komplett!!

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at det er flere her som er veldig fornøyde med PS Data, så denne tråden ble ganske nyttig likevel? Vet ikke jeg.. jeg liker bare å spre ordet rundt om gode erfaringer som kan gjøre det lettere for andre.

Jeg har regnet meg frem til en pen sum av fornøyde kunder hos PS Data: 85,6%(terningkast 6)fornøyde kunder og resten er ikke så interresant, selv om det ligger en del femmere i denne haugen også.. Jeg tror de aller fleste ener'ene som PS Data har fått er enten tilfeldigheter eller dårlig kommunikasjon fra kundens side. Jeg er ihvertfall alltid høflig og hyggelig både når jeg bestiller og når jeg spør etter hjelp/support.. og jeg får alltid den samme behandlingen igjen. Til dere der ute som har dårlige erfaringer med PS Data, så kan jeg bare anbefale å være det samme..

Emne-bytte (er i feil tråd, gidder ikke starte en ny..):

Jeg vil også anbefale http://www.NordKapp.net til dere som tenker på å kjøpe dere domene(.net .com .org osv.) og egen hosting plass på nettet. Ta en tur innom siden deres å se selv..

(mine sider, http://www.wolfchild.net ligger på http://www.NordKapp.net sin server, men hvis de ser merkelige ut, så skyld for all del på mitt elendige web-design! hehehehe :razz: )

Uansett så er jeg veldig fornøyd.. og for dere som liker rask respons fra brukerstøtte og support, så vil jeg anbefale dem enda mer. De svarer som oftest e-mail innen 2-3 timer, og har døgnåpen linje som faktisk blir besvart 24 timer i døgnet! (har prøvd på noen skikkelig råtne tider, som f.eks. klokken 05.00 på en lørdags-morgen, og de svarte telefonen og var klar til å hjelpe(!). Helt utrolig spør du meg.. Å ja, så er de billige også.. :smile:

AMD XP2000+

512mb DDR RAM

2x80gb IBM HDD 7200 RPM

[ Denne Melding var redigert av: Ethelion på 2002-08-09 12:18 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...