Problembarn Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Heisann. Da var det på tide å kjøpe ny laptop igjen. Jeg er kjempefornøyd med min Fujitsu-Siemens tablet men nå har samboeren min bestemt seg for å ta et halvår og studere litt igjen. Tenkte jeg skulle kjøpe en laptop til henne, for det trenger hun. Dette er viktig: 1) Størrelse og vekt! Store laptoper er stygge og ikke spesielt feminine. Hun trenger en liten nett laptop som er lett å bære med seg. 2) Design. Den må se bra ut 3) Batterilevetid. Siden hun skal bruke den på skolen trengs god batteritid. Ser så utrolig uprofft ut hvis du må ha med deg strømkabelen i kantina! 4) Jeg har en sånn RAM-fetisj, så alt under 2000 mb RAM er uaktuelt, men dette kan jeg oppgradere selv. Utover det skal den stort sett brukes til office, og surfing på nettet, så vi snakker ikke veldig store krav til grafikkort og prosessorer. Dette er de jeg har kikket på: Fujitsu-Siemens Lifebook Nydelig laptop med super batterilevetid og centrinoprosessor. 10,5" skjerm er desverre litt i minste laget, og prisen er ganske høy. Zepto Denne synes jeg er kul. Passelig stor og lett, ser kul ut, og mulighet for å kjøre to batterier. IBM X-serien er tradisjonelt sett et trygt og godt valg. Desverre er IBM laptoper de minst feminine på markedet, og vil ikke være det beste valget for henne estetisk sett. Dell er jo et ok valg synes mange da man kan konfigurere selv. Tja... denne synes jeg var ok, men Dell er nå engang Dell. Spørsmålet er. Finnes det noen andre gode alternativer. Hvilke av de jeg har funnet frem til burde jeg velge. Pris er egentlig ikke så fryktelig viktig, men blir det langt over 20 000 begynner jeg å svette. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 MSI S260 er jo en veldig fin/lekker, med gode specs, lav pris, kvalitetskabinett, batterlevetid, god skjerm og mulighet til å oppgradere til mer RAM ganske lett. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Hun høres ut som en som kunne trenge en iBook eller PowerBook om penger ikke er viktig. Sammen med en iPod og iLogic v3 høytalere. 12.1" PowerBook til 13 290,- dog den kan bare oppgraderes til 1.2 GB ram. 12.1" iBook kan oppgraderes til 1.5 GB 15" PowerBook støtter 2 gb Men OS X er kanskje ikke tingen? Dell er jo et ok valg synes mange da man kan konfigurere selv. Tja... denne synes jeg var ok, men Dell er nå engang Dell. Sånn sett, så er ikke X1 en Dell, men en Samsung med Dell merke. Endret 16. august 2005 av mr_lf Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Min søster bruker selv en mac-laptop (aner ikke hvilken type/modell), men hun sier seg iallefall veldig fornøyd med den. Den er liten og lett og passer til og med til videoredigering og billedbehandling. Kanskje en mac er tingen for din samboer? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 I september kommer det en ny oppgradering av PowerBook, litt kraftigere. Men til skole etc. er det vel kanskje lurt å kjøpe en iBook - veldig bra og veldig fin design, ikke så dyr heller... For å finne pris etc. må du klikke deg rundt på "Store". Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Hmm, har hørt ibook er et bra valg... Kommer på ca 8200,- for ibook'en, 12"!! Dvs liten lett og praktisk, bra design, og holder vel mer enn nok til surfing og chatting (er jo bare det jenter gjør på nett uansett). Msn finnes vel nå også til mac tror jeg? Så det er vel ett pluss EDIT: KJØP SOM STUDENT (da får du billig ) Endret 16. august 2005 av SineTwo Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Msn finnes vel nå også til mac tror jeg? Jepp. Den eneste som kan være minus er at alt på mac er ganske annderledes en på Pc. Jeg ville gått for Mac! Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Microsoft har også kommet med en ny versjon av MSN til Mac, så da blir det mer likt for windows; man kan f.eks ha personlig bilde etc. Lykke til med valget! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå