Gå til innhold

Tagan versus Hiper (580w) - Hvilken er "best buy"

Anbefalte innlegg

Hører faktisk Big Typhoon kjøleren min litt bedre enn jeg hører Tagan 580w viften. Har rheobus foran på alle viftene i kabinettet mitt, og da er det bare å skru ned de forskjellige og høre etter. (kun 120mm)

Viften som bråker mest i mitt kabinett er en 26db pabst som sitter i fronten og kjøler disker. Denne går sjelden på full hastighet. 2/3 ca. Så er det en 19db pabst i døren og 120mm viften på Big Typhoon som omtrent generer like mye "støy" på full hastighet. Tagan viften (når maskinen idler) generer mindere støy enn disse. Hvilket er rimelig bra. Ellers hører man jo støy fra disker og slikt også.

Ledningene som følger med Tagan er solide kabler med ferrit-kjerner rundt for å fjerne støy, samt at alle er kledd i solide sorte "strømper". Følger også med en del borrelåsbånd for å holde kablene sammen der man måtte ønske. Pluggene for de modulære ledningene på PSU er små og hendige, og ikke slike lange plugger som stikker ut på Hiper. ATX12v og 20(+4) pin ATX er ikke modulære og sitter alltid fast i PSUet. Og ikke minst, en utrolig kul powerledning til nettstrøm, "gullbelagt" kontakt og metallstrømpe som skjermer ledningen!

12v rail spenningen min i MBM er nå høyere ved full load, enn den var ved idle før (ca 0.15v mer). :thumbup: Men jeg mistenker hovedkortet for å ikke måle nøyaktig.

Poweret kommer med 2x12v rails (20A stk) som man ved hjelp av en bryter kan slå sammen til en 12v rail. Dette kan være en stor fordel om man har to meget strømkrevende kort i SLI, hvor evt 20A blir litt snaut.

:dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...