Misantropen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Har sett litt på både Hiper Strømforsyning ATX 580W og Tagan PSU ATX 580W Easycon som arvtagere for mitt gamle 400w PSU. Begge høres for meg litt "jalla" ut, men etter det jeg har lest er det bra kjøp begge deler. Ser Tagan koster 200 kr mer enn Hiper, men da får man 120mm vifte, som i min verden betyr mindere støy. Hvilken er det beste kjøpet? Endret 16. august 2005 av Krapfoss Lenke til kommentar
AskBurle Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Den strømforsyningen fra Hiper har vel også 120mm vifte, men den har i tillegg en vifte på 80mm som blåser luften ut. Kan ikke se at Tagan strømforsyningen har denne, så det er jo mulig at den er stillere. Har selv Hiper PSUen, og er fornøyd så langt. Synes ikke den er jalla i det hele tatt. De ledsene som skal være der lyser ikke hos meg, noe som i grunn ikke er et savn... Lenke til kommentar
envida Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Har sett litt på både Hiper Strømforsyning ATX 580W og Tagan PSU ATX 580W Easycon som arvtagere for mitt gamle 400w PSU. Begge høres for meg litt "jalla" ut, men etter det jeg har lest er det bra kjøp begge deler. Ser Tagan koster 200 kr mer enn Hiper, men da får man 120mm vifte, som i min verden betyr mindere støy. Hvilken er det beste kjøpet? Har akkurat kjøpt en Tagan 580W Easycon. Ikke noe jalla over den kvalitet tvers gjennom Å ha modulært system for kablene funker veldig bra. Kan absolutt anbefale den. Har ikke fått testa den så mye enda men så langt har det vært positivt. Hiper har jeg ikke noe erfaring med... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hvis jeg skulle kjøpe en av dem, hadde jeg helt klart valgt Tagan. Den har en stk vifte, som ut fra datasheet ser ut til og kunne være relativt stillegående, og den har mer effekt på 12V railene. Jeg må si meg ening i at i alle fall Hiper virker for meg svært jalla. Og kan ikke se at de oppgir noe særlig spesifikasjoner på hjemmesiden, bare masse linken til dårlige tester, der det ikke nødvendigvis er nettopp det produktet (HPU-4K580) som testes heller... Det jeg finner noe data på er "Hiper type R" 580W/ 630W Den har 360W på begge 12V, men faktisk hele 280W på 3,3+5V (32A+36A) Tangan har 420W på begge 12V, og 180W 3,3+5V (26A+30A) Så forutsatt at Hiper R har samme specks som HPU-4K580 ville jeg nok prioritert 12V strøm. Jeg ser også at kjøleelementet i Hiper i følge en av testene med bilder er lite, som igjen fører til støy. Til gjengjeld vil jeg tro at den har best utsugningevne pga sine 2 vifter. Men må da understreke at jeg ikke har prøvd noen av dem, så det kan hende jeg tar helt feil, men har forsøkt og finne ut litt i jakt på psu selv. Og noen må gjerne arrestere meg om det jeg har funnet er feil. Men så langt; min konkusjon blir da til Tangans fordel, om du da ikke har 50 strømkrevende usb devicer (+5V), eller med det samme trenger ny "verktøykasse" som man jo får med Hiper... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det ser ut til at Tagan er en knallpsu! Ville gått for den. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Ja.. 120mm vifte = mindere støy veier tungt. Har sjekket litt rundt på web, og ser at Tagan er et tysk firma. Det lover jo bra for kvaliteten. Noen som har erfaring med støynivået på denne Tagan 580W? envida, hva synes du, og hva har du å sammenligne med? Endret 18. august 2005 av Krapfoss Lenke til kommentar
envida Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Tagan er veldig stillegående så langt hører jeg ikke noe fra den. Når det er sagt så har jeg ikke kommet lenger enn til å starte maskinen venter på den nye skjermen min før jeg kommer lenger :!: Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 har en hiper 580w og den hører du ikke den har vel en 14-18 db og den puster for kabinettet ditt, når jeg bytta så fikk støy ned og jeg kan faktisk skru av pcn. når den er på fordi det er heilt stille. cpu bråker mer med amd64 vifte Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Den bundle'n man får med når man kjøper Hiper betaler man jo også for, skulle jo tro at ettersom Tagan faktisk er litt dyrere og ikke sender med en egen matboks med massa stash oppi, er av bedre kvalitet. Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Har en Hiper 580R selv, meget støysvak. Kjenner ikke til støynivået til Tagan, men de har et særdeles godt rykte hva kvalitet angår. Lenke til kommentar
kimen Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Tagan er bare helrå Min tagan er stillegående som en mus og svært stabil Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 du kommer til å bli like fornøjd med begge. bare ta den som du syns ser best ut, som i mitt tilfelle er min hiper blå Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Vet ikke ossen det er med Tegan`en men Hiperen er iallefall stille! Kan ikke høre den i det hele tatt! Hiper`en er også modulær noe som gjør at du slipper unødvendig kabelrot! Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Begge er modulære. Har nå en gang bestilt meg en Tagan, og angrer ikke. Skal bli deilig å ha nok "juice", samt slippe kablene jeg ikke bruker. Har også hørt fra flere Hiper-eiere at de er storfornøyde og. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Krapfoss Skrevet 12/09/2005 : 17:52 Begge er modulære. Har nå en gang bestilt meg en Tagan, og angrer ikke. Skal bli deilig å ha nok "juice", samt slippe kablene jeg ikke bruker. Har også hørt fra flere Hiper-eiere at de er storfornøyde og. Etter mitt syn det klart beste valget av de to Krapfoss. I 12V ytelse spiser den jo Hiper til frokost, så får du heller leve med at du må kjøpe matboks løst. Må si det forundrer meg en smule at så mange ikke tar poenget til gaardern litt mer på allvor. Men som du også sier, det virker som de fleste Hiper-eiere er svært fornøyde i praksis, og det skal man jo heller ikke se helt bort fra når man vurderer opp mot tekniske spesifikasjoner. Problemet slik jeg ser det, er at den jevne Hiper- kjøper ikke er særlig opptatt av tekniske spesifikasjoner, og at det kanskje er andre ting som veier tungt på vektskålen nås man skal velge psu. Men heller ikke jeg tror noen av disse to er direkte "dårlige psu" heller da, så noen stor tabbe er det neppe samme hvilken man går for. Uansett Krapfoss, kom gjerne tilbake med dine erfaringer med denne da, når du har fått brukt den litt. Som nevnt virker valget åpenbart for meg ut fra datablad, men det er ikke sikkert det er like åpenbart i praksis... Så la oss gjerne få høre på både godt og vondt hvordan denne Tangan er Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Som nevnt tidligere i denne tråden tror jeg du vil bli storfornøyd uansett hvem du velger. Selv valgte jeg Hiper. Støyen er lav. og det som jeg liker mest med den er hvordan de modulbaserte kablene er laget. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Yep.. Henter den på posten i dag. Mulig jeg poster noen små resultater av spenningsforandring ved bytte o.l. senere i kveld. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 venter på harde fakta... er på jakt selv... det støy er viktig (eller viktig at det ikke er støy) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 jalejale Skrevet 14/09/2005 : 17:19 venter på harde fakta... er på jakt selv... det støy er viktig (eller viktig at det ikke er støy) Da ville jeg ut fra din profil helt klart tatt en nærmere titt på Mist 500W i steden, og særlig om du har planer om å¨få vannkjølingen ut av posen og inn i maskinen. Skal ikke gå mer inn på det her da det blir litt ot, men bare et lite tips Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 [se over] tatt til etteretning... da blir det nok den for min del... støyen er prioritet nummer 1 for meg! får vel lage den over til en modulbasert da... ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå