daffyd Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Er det noen som vet mer om AMD M2 enn hva som står her? http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2476 Den kommer i Q2 2006, og inneholder blant annet følgende nye features: DDR2 ram Hardware Virtualization new security features The security technology mentioned is likely to be very similar to Intel's LaGrande Technology and was code named Presidio. Noen som aner hva det går ut på? I praksis så lurer jeg på om jeg bør kjøpe meg X2 nå, FØR nye "security features" kommer (f.eks. med hardware-basert DRM), eller om jeg bør vente på M2... (Hardware-basert virtualisering frister litt...) Jeg har selvsagt lyst på ny hardware, men klarer meg uten problemer til neste sommer før jeg må oppgradere igjen. (Nå er det kun lysten på noe nytt som driver meg, ikke noe reelt behov.) Endret 16. august 2005 av daffyd Lenke til kommentar
pertm Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg må si meg enig i det du sier der med problemet med alt dette hardware DRM og annet tull som kommer. Jeg er redd for at før eller siden så må man vel neste gang det skal byttes ut kjøpe hardware med dette. Det går vel an å vente og kjøpe en av de siste CPUen som kommer til 939, men da finnes det vel kanskje bedre M2 CPUer... Jeg aner ikke hva dette sikkerhetssaken er. Tviler på at det er for sikkerheten til brukeren og hans data. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Ville kjøpt ny cpu nå, hvis ditt nåværende system er for dårlig. Det kommer alltid noe nytt i teknoverden, og M2 er en av de tingne, men den kommer ikke før om over et halvt år, noe som er en meget lang tid man kan nyte X2 på. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Tja, systemet mitt er egentlig ikke for dårlig. (AMD XP 2500+, GeForce 6800GT, 1GB RAM - duger til mitt bruk). Mitt problem er bare at jeg alltid er sugen på noe nytt... Så det jeg egentlig lurer på er om AMD introduserer noen onde features i M2 slik at jeg bør kjøpe X2 på sokkel 939 for å unngå dem... Egentlig har jeg lyst (og tror jeg skal klare det) til å vente på M2 for hardware virtualisering. Endret 17. august 2005 av daffyd Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Tja, så vidt jeg har forstått så skal det være mulig å disable Presidio så man er jo ikke tvunget til å bruke det. Problemet oppstår hvis Microsoft krever at Presidio må være aktivert for at man skal kunne bruke OS'ene deres. Noe som slett ikke er usannsynlig... Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Tja, så vidt jeg har forstått så skal det være mulig å disable Presidio så man er jo ikke tvunget til å bruke det. Problemet oppstår hvis Microsoft krever at Presidio må være aktivert for at man skal kunne bruke OS'ene deres. Noe som slett ikke er usannsynlig... Det bekymrer meg ikke, jeg har konvertert 100% til linux iløpet av de neste par-tre månedene Så er det mulig å slå av er jeg iallefall delvis fornøyd, og kommer nok til å vente med neste store oppgradering til M2 er kommet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå