Tuffeluffe Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hei! Begynnte idag på Videregående skole, og i den sammenheng fikk VÅR klasse tilbud om bærbar datamaskin på skolen... Vi kunne velge om to forskjellige... Den første er en dekk 110L til 6425,- Har sjekket litt rundt på Dell sine sider, og fikk et inntrykk av at skolen har fått til et godt tilbud på denne pcen, da Dell selger denne til 7832,- Den andre er en Dell D510, denne er litt dyrer,da denne har litt mer "ekslusivt" indre... ( 60 gb hd, mot 110L 40 gb, bedre prosessor, og litt mer "dill") Hva mener dere om dette? Er det gode tilbud jeg burde slå til på??? Ps, dette er en leieavtale slik at det blir litt hver termin, og tilslutt kan man betale litt for å få den kjøpt ut, slik at jeg eier den til slutt... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hvordan pris fikk du på den litt mere eksklusive da? Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Beklager, glemte visst å legge til den prisen Prisen på den "ekslusive" var på 8300,- Kan vel også nevne hva slags cpuer det er på dem... På Dell110L er det en Pentium M 725 celeron 1.60 ghz 2mb l2 chache, 400Mhz fsb.... På dell 510L er det en intel pentium M 730 Centrino 1.60 Ghz 2mb l2 cache 533Mhz FSB Endret 16. august 2005 av Tuffeluffe Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Har du pengene, så helt klart gå for D510'n 110L ble nylig testet her på hw.no forresten, se på førstesida Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 For meg hadde det ikke vært noe å lure på engang... Men nå vet jeg ikke om du jobber da. Bare de 20GiB extra er nok til at jeg hadde valgt den "eksklusive" . Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Heisann! Jeg har vel egentlig pengene, har jobbet hele sommeren Takk for tipset til testen Hw hadde gjort av 110L Bj0rnar... Har lest gjennom den, og syns egentlig at denne pcen er ganske grei, i forhold til pris... Føler jeg har en ganske god stasjonær pc hjemme som jeg er ganske fornøyd med.. Det jeg egentlig trenger bærbar til er til lettte oppgaver på skolen... Er ikke helt sikker på hva slags oppgaver vi skal holde på med på skolen, men tviler på at vi skal sitte å spille Bf2 i klasserommet Selv om det hadde vært litt skoj :!: Men det jeg tenker på, er om det er vits i å betale mer for en mer "ekslusiv" pc ( bedre cpu, mer hdd osv ) Holder denne pcen lengre enn den billige??? Endret 16. august 2005 av Tuffeluffe Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Bare de 20GiB extra er nok til at jeg hadde valgt den "eksklusive" . Syns ikke det spiller så stor rolle, siden man kan få tak i billige 2.5" eksternedisker. Fordelen med D510L over D110L er: Bedre prosessor Bedre batterilevetid Mindre støy Bedre båndbredde Lettere Kan dere velge mellom 15" og 14.1" versonene? Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Bare de 20GiB extra er nok til at jeg hadde valgt den "eksklusive" . Syns ikke det spiller så stor rolle, siden man kan få tak i billige 2.5" eksternedisker. Fordelen med D510L over D110L er: Bedre prosessor Bedre batterilevetid Mindre støy Bedre båndbredde Lettere Kan dere velge mellom 15" og 14.1" versonene? Det er "15.0" eller hva er det du tenker på ? Skjermen? ( er ikke så god med bærbare pcen ) Endret 16. august 2005 av Tuffeluffe Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Størlse på skjermen. Ser på dell.no at de selger begge i to versoner, en med 15" skjerm, og en med 14.1". Hvis du kan velge noen av dem med 14" ville valgt den. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Tror det er "15 tommer... Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Du kommer til å klare deg med den dårligste, men når halve klassen sitter med den andre pcen er ikke det så moro. Er faktisk ikke så lett det valget der, men tror du vil bli fornøyd med begge. Har du pengene kan får du bedre batteri og mindre støy, men det som kanskje hadde vært lurest er å kjøpe den billigste å kline til med mye deilig ram. For mellomlegget har du råd til 1024 MB, da har du kanskje bedre ytelse i vanlig skoleprogrammer enn den andre pcen. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Er ikke så lett nei Men tror ikke det er sånn at vi kan "lage" pcen bedre, altså sette inn mer ram, osv eller velge hva slags utstyr vi vil ha i den... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Vil ikke tvilt en gang... D510 er en mye bedre maskin, etter min mening.. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Det ser jeg Det er prisen... Litt forskjell der.... Har et lite dilemma her, må bestemme meg innen i morgen.. men tror jeg satser på den dyreste... Alle enige? Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 God dag! Ville bare fortelle at det ble den dyreste, får håpe den duger Men tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 du skriver at det er en leie avtale, og til slutt må du kjøpe deg ut av den. hva vil det koste da? :S blir det forde billigere og kjøpe gjennom skolens tilbud? :o du sier jo du har pengene til og kjøpe en hel nå hvis det vil lønne sef da Lenke til kommentar
solboy Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 God dag! Ville bare fortelle at det ble den dyreste, får håpe den duger Men tusen takk for hjelpen! Min erfaring med bærbar skolebruk av maskiner er at de desidert viktigste faktorene for bruk er vekt - hvert gram spart betyr noe når du legger til de andre tingene du gjerne putter i sekken/vesken sammen med maskinen batterilevetid - min erfaring er at skoler ikke legger til rette for at alle bærbare skal stå tilkoblet strømnettet under bruk, og ladetid/levetid på batteriene blir da en viktig faktor. støy - betyr kanskje ikke så mye for deg personlig, men i ett rom med mange maskiner vil det være en stor fordel med så støysvake maskiner som mulig. service - dette er muligens ikke noe du får noe med å gjøre direkte i og med at du leier maskinen, men bærbare maskiner er bygget opp og satt sammen mindre standardisert enn en rekke såkalt stasjonære maskiner. Sett sammen med den økte ømfintligheten og risikoen i forbindelse med det jeg kaller elevbruk og transport til og fra er det helt essensielt å har rask og god service. Håper og tror du blir fornøyd med ditt valg. Jeg skal snart ha min 3 dell laptop, regner med at det sier hva jeg mener om saken Lykke til med skoleåret Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Murdoc, ja det er en leieavtale, til slutt kan man betale ca 500,- så får du pcen "hjem".... Alt i alt blir det 8300,- solby, vekten er ikke så veldig stor, tror det var ca 3 kg den veide? batteritiden er også et stort +, i klasserommet er det lagt opp flere kontakter overalt, så man har tenkt da at man ihvertfall har 1 kontakt til hver, hvis ikke flere... tror ikke støyen var så fryktelig... håper ikke det Service, skolen dekker alt av programmer, og reperasjoner, Vi får også eget låsbart skap til å legge pcene i, hvis det er interessant... Håper jeg blir fornøyd Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Vi får kjøpe Latitude D600 til 3000,- Koster det mye å kjøpe cd-brenner til den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå