plexiknut Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg har kjøpt meg en bredbåndsrouter: D-Link di 604. Delingen av bredbåndet mitt fungerer yppelig. Satte så opp et lite hjemmenettverk, en stasjonær( Admin) og en bærbar. Ville så dele hele C partisjonen min og høyreklikket på den og valgte deling. Maskinene finner hverandre, jeg kan spasere rett inn i de filene/mappene jeg har satt som deling på den bærbare, MEN ikke omvendt! Kommer ikke inn i de delte mappene på min stasjonære! Har ikke tillgang og bla bla står det. Hva må jeg gjøre?!? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Du må inn i å forandre på tillatte kontoer. Hvordan du gjør det står litt lengre nede på denne siden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=423330 Lenke til kommentar
plexiknut Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Du må inn i å forandre på tillatte kontoer. Hvordan du gjør det står litt lengre nede på denne siden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=423330 Bra guide det der, men ble ikke noe klokere Hvor forandrer jeg på tillate kontoer? , Hilsen noob på nettverk! Lenke til kommentar
EmiL_S Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Kan være du har en brannmur som sperrer? Jeg må disable Norton Internet Security om jeg vil flytte filer mellom mine maskiner... Lenke til kommentar
plexiknut Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Kan være du har en brannmur som sperrer? Jeg må disable Norton Internet Security om jeg vil flytte filer mellom mine maskiner... brannmuren er slått av..problemet ligger der fortsatt Lenke til kommentar
runel Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Du har disablet både Windows sin brannmur og eventuelle andre? EmiL_S: Du kan jo i NIS legge inn "godkjenning" for eget nettverk, slik at du slipper å disable hver gang du skal overføre filer internt... Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Bra guide det der, men ble ikke noe klokere Hvor forandrer jeg på tillate kontoer? , Hilsen noob på nettverk! Prøv å gjøre dette på din maskin: Start -> Kjør -> gpedit.msc -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment. Bla deg nedover til du finner "Deny access to this computer from the network". Der kan du godt fjerne alle gruppene som er nevnt. Lenke til kommentar
Technofan Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Bra guide det der, men ble ikke noe klokere Hvor forandrer jeg på tillate kontoer? , Hilsen noob på nettverk! Prøv å gjøre dette på din maskin: Start -> Kjør -> gpedit.msc -> Computer Configuration -> Windows Settings -> Local Policies -> User Rights Assignment. Bla deg nedover til du finner "Deny access to this computer from the network". Der kan du godt fjerne alle gruppene som er nevnt. Jeg gjorde dette på min maskin som har x-pro og fikk etterhvert tilgang til den. Prøvde å gjøre den samme kjøringen på pc,en der jeg har xp-home, men der fant den ikke den fila. Går dette kun ann på xp-pro? Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg gjorde dette på min maskin som har x-pro og fikk etterhvert tilgang til den. Prøvde å gjøre den samme kjøringen på pc,en der jeg har xp-home, men der fant den ikke den fila. Går dette kun ann på xp-pro? Er rimelig sikker på det, du har iallefall ikke de samme administrative verktøyene i home. Men jeg har faktisk aldri fått den feilmeldingen på en home maskin når jeg har slått av simple file sharing. Lenke til kommentar
plexiknut Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Jeg gjorde dette på min maskin som har x-pro og fikk etterhvert tilgang til den. Prøvde å gjøre den samme kjøringen på pc,en der jeg har xp-home, men der fant den ikke den fila. Går dette kun ann på xp-pro? Er rimelig sikker på det, du har iallefall ikke de samme administrative verktøyene i home. Men jeg har faktisk aldri fått den feilmeldingen på en home maskin når jeg har slått av simple file sharing. Gjorde denne operasjonen også, men med samme resultat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå