aeinstein Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Hei Kjøpte meg nettopp en 26'' LCD skjerm merke: United fra min lokale expertbutikk (liker tanken på å kunne klage i butikk framfor å sende til netttbutikk). Men den er langt fra så bra som jeg håpet. For all del for 5999,- skal jeg ikke forvente for mye, men: Det er en LTV 26W50 : http://www.e-merging.ch/catalog/product_in...777611147d19796 Denne har likt bilde som min tv også. http://www.melectronics.ch/migros.cfm/s_pa...86B36AC42477F18 Når jeg kjører VGA kabel så kan jeg sette oppløsningen til hva jeg vil, og derfor kjørte jeg 1280*768 som er native-oppløsning. Tven har sikkert ikke så sinnsykt bra signalbehandling av de analoge signalene, men all tekst ble liksom... nesten slik som når man setter S-VID fra skjermkort til en crt-TV gjennom scart. Ikke like dårlig, men det virket som om pixlene ikke passet på oppløsningen liksom... hmm Så prøvde jeg med DVI (måtte bytte om min 710T, bytter rundt for å sjekke om jeg skal levere den nye LCD-TVen..) Da ble oppløsningen BARE 640*480/800*600/1024*768. Verken mere elle mindre! Men skjermen skal jo lare 1280*768 jo!! Har noen en god forklaring på dette? En MYSTISK ting til med skjermen: Panelet virker ikke som det sitter helt fast ved ytterplastkanten. Når skjermen står plassert rett opp og ned på et bord så kan jeg presse inn SELVE LCD panelet noen mm noen steder og mindre andre steder!! Er dette noe som er stein galt? Skal jeg likegodt levere skjermen tilbake med en gang? HJELP! Takk for svar Edit: FIKK LEVERT DEN. SER ETTER NY! Endret 17. august 2005 av aeinstein Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 *bump*/mer info Jeg har funnet ut at jeg leverer tven med mindre de jeg kjøpte den av gan gi meg gode indikasjoner og beviser på at tven skal være slik og at andre IKKE er bedre! Hvorfor vil ikke TVen vises fint i 1280*768 fra VGA når native oppløsning er dette, Hvorfor vil den ikke vise 16:9 format når jeg kobler i DVI, men bare 4:3 formater som 800*600 og 1024*768?? Hjelp! Dere trenger ikke komme med ekspertuttalselser, men HJELP! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Lever inn den TV`en du. Legg på et par tusen og kjøp deg kvalitets HD-Redy LCD som denne selv om du ikke liker å handle på nett. Kan hende du bor i Stavanger, Bergen område og da kan du faktisk besøke Elprice selv. TV`en Endret 16. august 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå