Gå til innhold

AMD vs. Intel - En nøytral tråd.


Passasjer

Anbefalte innlegg

Intel har en veldig sterk posisjon blant merkevare servere. AMD Opteron har riktignok begynt å komme seg inn blant noen av disse merkeserver produsentene, dog ikke alle. Og i tillegg er det en del konservative beslutningstakere som sverger til Intel baserte servere når de kjøper merkevareservere.

 

Så de skal gjøre et solid stykke arbeid med å overbevise de konservative beslutningstakerne som fortsatt utgjør en stor del av sluttbrukermarkedet.

 

Jeg vet om flere systemer og mange store kunder som hadde fått jobben bedre gjort med Opteron SMP basert servere fra eks. IBM(de ønsket dette merket), men det var aldri snakk om noe annet enn å kjøpe Intel baserte IBM servere. Det samme gjelder for HP/Compaq. Dell har hatt svare strev med å holde ordne på om de skal snakke dritt om AMD mens de ligger med Intel eller om de skal ha flere sengepartnere.

 

Så selv om det er mye penger i servermarkedet så er det absolutt mettet i utgangspunktet og de må drive enorm markesføring og branding og bevistgjørelse etc. for å få skikkelig tak på dette.

 

Jeg tror AMD gjør en tabbe hvis de i den minste grad viker fra desktop, workstation, laptop markedet. De burde heller fortsette med det som hovedfokus og la det finansiere den kostbare introen de har holdt på med i servermakedet i mange år allerede uten at de er noe annet en outsider ennå, i mange aktørers øyne.

 

Og dette er kun på "PC Server" markedet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok som bla Theo343 er inne på at det skal bli en tøff jobb om AMD skifter fokus, og retter seg mer mot servermarkedet ja. Selv om de som kjøper inn denslags selvsagt har gode kunnskaper, ligger det nok en liten trygghet bare i navnet Intel. De har liksom ikke anledning til og ta sjangsen på samme måte som private. Og denne konservatismen du nevner er jo etter mitt syn ganske så utpreget i privatmarkede også, det er ikke nok for AMD og både ha et bedre og billigere produkt, når folk flest "vet" at Intel er best...

 

Men si meg, er det helt utenkelig at det kan komme flere konkurenter enn de to vi har i dag? Er det mange/fler som har prøvd og komme inn i cpu markedet?

Og hva sjedde med IBM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...