Gå til innhold

AMD vs. Intel - En nøytral tråd.


Passasjer

Anbefalte innlegg

Jeg sier det først som sist; la ikke dette bli en fanboy-tråd med flaming osv. Jeg er ute etter et nøytralt syn, ikke "bastante og feilaktige utsagn."

 

Jeg lurer på følgende:

 

*Hvorfor har de fleste her på forumet AMD i maskinen sin?

 

*Hvorfor har Intel rykte på seg for å lage dårligere CPU-er enn AMD? Jeg mener ikke i kvalitet, men i styrke og kraft.

 

*Hvem har de beste CPU-ene nå til dags, og har det alltid vært slik? Jeg mener, om AMD har de beste i dag, har de alltid vært slik?

 

*Og kan noen linke til en nøytral test mellom prossessorer fra Intel og AMD i samme prisklasse?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slik har jeg forstått det:

 

AMD er godt beregnet på spillere, Intel er beregnet på de som bruker Pc'en til musikk, videoredigering, Photoshop o.l?

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Det viser hvertfall en del tester. :)

Intel er vel bedre på "tyngre" oppgaver bl.a. pga. sin mult-tasking og hyper-threading.

Lenke til kommentar
Hvorfor har de fleste her på forumet AMD i maskinen sin?

Godt spørsmål.Det e vel sikkert prisen som spiller en stor rolle.

 

Hvem har de beste CPU-ene nå til dags, og har det alltid vært slik? Jeg mener, om AMD har de beste i dag, har de alltid vært slik?

AMD FX serien er en av de raskeste du kan få tak i. AMD har ligget i skyggen, men har kommet sterkt tilbake med sin Athlon 64 i det siste. Arkitekturen viser seg å være bedre enn Intel sin (NetBurst), pga. mindre varme og bruker generelt mye mindre strøm.

Lenke til kommentar
Hvorfor har de fleste her på forumet AMD i maskinen sin?

Godt spørsmål.Det e vel sikkert prisen som spiller en stor rolle.

Og noen hater Intel... :p

Men når Athlon-serien var i salg var jo det en veldig billig og bra prosessor, den hadde mye lavere pris enn P4 og var ikke så veldig mye dårligere.

Lenke til kommentar
Det er så mange n00b`er er jeg bor som sier at viss det står på systemeegenskaper at CPU`en er 1,5 Ghz (centrino) så er det feil. Der de kjøpe den sier de at den er 2.8 Ghz er det riktig?

Nei, det er helt feil. Med Mobile-prosessorer yter omtrent som en Pentium 4 CPU med 1 GHz bedre klokkefrekvens, så en på 1.5 GHz yter omtrent som en P4 på 2.5 GHz.

Lenke til kommentar
Jeg vil at alle her inne skal undersøke deres påstander nøye her før dere poster her.

Bra oversikt, men den er dessverre ikke oppdatert med hverken dual-cores eller pentium M prosessorer. Dessuten er grafikkortene helt klart begrensende i noen av spill/3D-testene.

Endret av jon67
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...