bembilen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Har en Maxtor one touch som jeg har data på, men nå dukker den ikke opp lenger ser den i enhetsbehandlingen som påstår at alt er bra men får altså ikke tilgang. Finner den også i diskbehandlingen som utildelt. Daten som ligger der er viktig hva gjør jeg ? Lenke til kommentar
<Iversen> Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 kjent problem at maxtor sine externe hd`er svikter, søk i forumet. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Koble den til internt Lenke til kommentar
bembilen Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Ok skrudde opp boksen og koblett til den internt, forsatt samme problem. Søkte videre forumet og fant anbefaling om GetBackData fra runtime software lastet ned evaluation verson som scannet gjennom disken og fant alle filene mine. for å kopiere de over til c:disken måtte jeg kasje 91 euro på visan og vips kom koden for og starte kopiering over på min disk. Altså probleme er løst filene er reddet, men ALDRI MER EKSTERN DISK heretter går bakcuppen på plater. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Eller sett opp en gammel pc (finnes i konteinere utenfor el-butikker) med masse lagringsplass og bruk hele pc'n som en ekstern netverksdisk. Billigere blir det også. Får vel 2x250GB IDE for prisen av en 250GB USB. Ulempen er at det ikke er like enkelt å bære den med seg. (Win 2000/XP og linux funker fint med store disker selv om diskkontrolleren ikke er laget for disker over 32 eller 128GB, men du bør bruke en mindre disk som bootdisk.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå