henriklov Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har et Real Magic Hollywood Mpgeg2 kort som jeg skal innstallere. Dette er et pci kort som skal brukes sammen med en dvd rom. Problemet består i at maskinen ikke vil starte opp med kortet tilkoplet. Den vil ikke boote, og skjermen er uten signal. Straks jeg fjernet pci-kortet blir alt som normalt igjen. Jeg har prøvd flere forskjellige pci-slots uten at dette har noe å si. Jeg har også prøvd kortet i en annen pc, og det gikk helt fint. Hva skjer?? Kan dette fikses med å tukle litt i bios'en? Lenke til kommentar
Trono Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Hm.. Starter maskinen i det hele tatt? Ie. Vifter? Power-lys? Har du prøvd å ta ut alle kort og kun starte maskinen med skjermkortet og mpeg2 kortet? Eller for alt jeg vet kunne det jo være at maskinen tror at mpeg kortet er et skjermkort - så for sikkerhetsskyld, sett "Init display first"(eller.no)til AGP i BIOS'n. -- Lenke til kommentar
henriklov Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Ja,maskinen starter den. Viftene går,men power led'en lyser ikke,og skjermen indikerer at den ikke får signaler. Det kommer litt knatring fra harddisken rett etter at jeg slår på pc'n,men så blir det stille fra den fronten. Hater det kortet her... Bruker det som is-skrape til vinteren tenker jeg.. Fikk de samme problemene når jeg kun hadde mpeg-kortet og skjermkortet inne. Lenke til kommentar
Trono Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Merkelig.. Hørtes egentlig veldig ut som defekt kort, men hvis det fungerer på andre maskiner så er det vel ikke det... Noen andre som har noen gode ideèr? Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har du overklokket pcen din? hvis du har det så kan det hende at korte ikke er noe gla i høy fsb... Lenke til kommentar
henriklov Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 Godt forslag,men jeg har nok ikke klokket opp nei. Fsb kjører på "normal" hastighet.. Lenke til kommentar
!Tor! Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 jeg har hollywood+ kort, jeg har hatt problemer med kabelen som går fra skjermkortet til dvdkortet.. at noen pinner er bøyde og den henger dårlig, sjekk at den kabelen er bra iallfall! Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har du en annen maskin du kan teste korte i? Hvis det samme skjer der så er det nok et defekt kort... Sliter litt med mitt Xcard, (Etterfølgern til H+) Men tror at det snart kommer noen nye drivere som løser problemt mitt /Cyrus Lenke til kommentar
Larshaoe Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Lurer litt på om du har fått det til, har et lignende problem. Maskin kræsjer når H kortet står i. Kommer av og til helt inn til påloggingsbildet og da låser den seg. (Kortet fungerte helt fint inntil en dag da det virker som om det bare sa takk for seg.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå