Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noe rart på gang...

Anbefalte innlegg

Hei og hå!

For en god stund siden dukket det opp et lite problem.

Det hele handler om når jeg overfører filer fra PC til PC over ett nettverk, først begymte det med at jeg nesten ikke kunne hente filer fra andre maskiner over nettverket, det tok alt for langt tid men ikke alt for langt.. ca 3-5 ganger lengere en det vanlige. Men når andre sente filer over til meg funket det på full hastighet, gikk også på full hastighet vis man brukte f.eks et proggram til og sende over som mirc, msn etc. Men nu går det tregt uansett ogsen jeg gjør det. jeg har formatert færtfall 3 ganger før dette problemet begynte, også bytta OS til XP(hadde 2k), skiftet nettverkskort(2 ganger)

Non som har noe anelse hva dette kan være?? tenkte kansje hat det var HD'en men da ville jo filer som jeg kompierte på disekn til den samme disken også gå tregt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis jeg husker rett har jeg gjort det også, plus hat lan for lit siden og jeg var den enste som hadde problemet. og da brukte jeg den kabern jeg har i PCen min nå in til HUB'en og brukte en annen selv, så alle skulle få internett osv.

har også brukt den samme kabelen til laptoppen min og den kopiere filer fra nettverket fint..

Lenke til kommentar
jeg hadde et lignende problem med switch'en min.. den er begynt å virke igjen av seg selv nå ;p

sjekk kabel også du..

fin tittel btw.. mod er glad i slike;)

Edit: WOOHOO!! 300 innlegg:p

hehe vet den var dårlig ;) men fant ikke ut hva jeg skulle skrive!

men det kan ikke være det for da hadde jo alle andre som var på den også hat det samme problemet?

Lenke til kommentar

Regner med det er fildeling i windows du sliter med... høres ut som et WINS problem eller firewall.

SMB (soim denne protokollen kalles) er et stort sikkerhetshull og bør blokeres av alle firewaller -> prøv uten firewall.

MS kan ha kommet med en "sikkerhets oppdatering" som prøver å tette hullet. Hvis du har oppdatert windows med noe annet enn service pakker har det ofte uante bivirkninger.

WINS problemer løses lettest ved å sette opp en linuxbox med samba konfigurert med wins-server.

Prøv med \\ip-adresse isteden for \\maskinnavn

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...