eLang Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Kjøpte en vanlig ide disk (Samsung SpinPoint P120 200GB IDE ATA/133 8MB 7200RPM). Skulle jo ha en s-ata disk. Så jeg lurer på om hvor mye det er å hente. Må jo legge i 300,- for å få en tilsvarende s-ata disk... jada HK støtter s-ata Lenke til kommentar
enl Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Tror ikke du merker noe særlig forskjell. Dagens disker har ennå ikke utnyttet UATA/100 til det fulle, og er ennå ikke noen flaskehals. Så lenge du har ledige ATA.tilkoblinger, ser jeg ingen grunn til å bytte disken Lenke til kommentar
am3k Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Som enl sier er det ikke noen merkbar ytelsesforskjell mellom S-ATA og P-ATA diskene. Den største forskjellen, som er merkbar, er kablene. S-ATA kablene er, som du helt sikkert vet, mindre og hindrer dermed ikke luftgjennomgangen like mye som de mye større P-ATA kablene. Lenke til kommentar
enl Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Helt sant. Er det med kablene viktig, kan man få en adapter fra P-ATA til S-ATA Lenke til kommentar
am3k Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Døme på adaptere: Abit SATA til IDE konverter HighPoint RocketHead 100 m/kabler Merk dog, som det også kommer frem på siden, at disse adapterene er avhengig av at du har s-ata kontroller av et spes. merke. Du finner som oftest informasjon om hvem som har levert s-ata kontrolleren til ditt HK i manualen eller på nettsidene til produsent/nettbutikk. Lenke til kommentar
eLang Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 nei det er ikke kablene jeg tenker på, det var mest om det var noe ytelse forskjell. Takk for mange bra svar.. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Husk at du får rund-kabler til "gamle" ATA også :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå