Gå til innhold

Kjøp av ATX hovedkort (775)

SebRam

Anbefalte innlegg

Ja, skal som sagt kjøpe et nytt hovedkort med disse krav:

Socket 775

DDR2

PCI-Express

Skal passe min WD 74GB Raptor (tror den er vanlig S-ATA, og ikke S-ATA2)

Helst vifteløs, men best som mulig kjøleløsning på hovedkortet.

Maksimal pris? LItt i overkant av 1500,-

Skal brukes til spilling generelt, så ytelse er viktig ;)

Takk for hjelp! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chipsettet begynner å bli litt gammelt, og jeg mener det ikke støtter Dualcore.

Asus P5LD2 Deluxe, I945P, Socket-775,ATX SATAII,Firewire, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 skal være et godt kort. Har selv bare hyggelige erfaringer med Asuskort.

Link: Kort hos komplett

Kortet støtter Dualcore :)

Endret av enl
Lenke til kommentar
Chipsettet begynner å bli litt gammelt, og jeg mener det ikke støtter Dualcore.

Asus P5LD2 Deluxe, I945P, Socket-775,ATX SATAII,Firewire, GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 skal være et godt kort. Har selv bare hyggelige erfaringer med Asuskort.

Kortet støtter Dualcore :)

Et argument, men trådstarter kommer nok til å ha PC'en ihvertfall 1 år til? Og da må han ut med nytt HK uansett tror da jeg for Intel bytter jo chipsett krav hele tiden. Derfor er i925XE et godt valg siden det har ytelsen til i955X.

Lenke til kommentar

DualCore støtte høres jo forsovet greit ut, HVIS jeg også kan bruke "Singlecore" prosessor, som jeg nå har. (:p)

Også dette med S-ATAII, er det både S-ATA (vanlig) og S-ATAII, eller kun S-ATAII? Min Western Digital Raptor støtter nemlig vanlig S-ATA hvis jeg ikke tar feil, og alt må jo selvfølgelig passe ;)

Dessuten står det 2 x pci-e16x? Ikke SLI altså?

Lenke til kommentar
DualCore støtte høres jo forsovet greit ut, HVIS jeg også kan bruke "Singlecore" prosessor, som jeg nå har. (:p)

Også dette med S-ATAII, er det både S-ATA (vanlig) og S-ATAII, eller kun S-ATAII? Min Western Digital Raptor støtter nemlig vanlig S-ATA hvis jeg ikke tar feil, og alt må jo selvfølgelig passe ;)

Dessuten står det 2 x pci-e16x? Ikke SLI altså?

Ja støtter både single- og dual-core, men intel kommer sikkert med nye dual-core CPU'er som ikke i945P chipsettet ikke støtter (har ikke kikka på intel "road map", så skyt meg hvis jeg tar helt feil).

Og "S-ATA2" er bakover kompitabelt, vil si at du får brukt "S-ATA1"

2 x PCI-ex16 er ikke SLI nei, det er at du kan ha 2 skjermkort og bruke opptil 4 skjermer.

Velg et ASUS kort, enten det jeg eller enl har valgt ut. Spørsmålet er om du har tenkt å oppgradere til dual-core iløpet av et års tid. Noe jeg vil si ikke er nødvendig iom at 3.4 GHz burde holde til da. Og som nevnt tidligere, da må du sikkert ha et annet hovedkort fordi intel skifter krav til hvilket brikkesett som støtter de forskjellige CPU'ene oftere enn jeg bytter sokker :no:

Lenke til kommentar

I og med at fram til dobbelt-kjerne prosessorer blir en "standard" i pc'er, kommer jeg uansett til å bytte til AMD, hvis Intel ikke forbedrer seg ved ytelse i spill, så på den siden så har jeg ikke behov for dobbelt-kjerne enda.

Hvilket kort ville dere valgt hvis det stod mellom:

Abit Fatal1ty AA8XE

Asus P5AD2-E Deluxe

Og jo, foresten, hovedkortet MÅ passe en Swiftech MCX775-V heatpipe) som skal settes på CPU, med en Silen-X vifte oppå :dribble:

Takk for all hjelpen hittil! :thumbup:

Gleder meg veldig til ny og nesten lydløs pc. (Zalman VF700-Cu, 3 x 80mm Silen-X vifter og som sagt Swiftech heatpipe) =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...