tørrfisk Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Emne oppdatert, se nederst for problemstilling nå Endret 16. august 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
kristoffer1989 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg lurer på hvordan man importerer lengre waveforms i Reason 3?Har noen spor tatt opp i Cubase som jeg vil behandle i Reason 3 sammen med red drum, men får ikke til å importere noe som helst Correct me if i'm wrong men Reason er nok kun til midi musikk. Altså kan du bare recorde/loope ol. MIDI filer. Det største minuset med reason spør du meg. bare tull at de ikke gidder å legge inn audiosuport... Beklager å måtte skuffe deg... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Du kan importere dem i NN-XT-sampleren og jobbe med dem der. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 SirMaximus, hva er kriteriene for filene i NN-XT? Format osv? Kan de være så lange man vil? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Såvidt jeg vet tar den standard wav-filer. Det er også mulig å konvertere til Reasons eget format dersom du har tenkt å bruke f.eks. sample-CDer i Akai-format o.l. Men vanlige wav-filer skal funke. Ingen begrensning på lengde der. Det er en vanlig sample-avspiller, og det er ingen innebygd begrensning som jeg vet om. Du får ikke importert dem som en preset, du må lage en ny tom preset og manuelt mappe samplingene utover keyboardet, men det er ikke spesielt vanskelig. Bare åpne den ekstra menyen i sampleren, skal være en bitteliten pil der. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Den støtter wav filer jeg har lastet ned, men av en eller annen grunn ikke et gitarspor jeg har tatt opp i CEP 2 Har prøvd å lagre den i mange formater.. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Jeg lurer på hvordan man importerer lengre waveforms i Reason 3?Har noen spor tatt opp i Cubase som jeg vil behandle i Reason 3 sammen med red drum, men får ikke til å importere noe som helst Correct me if i'm wrong men Reason er nok kun til midi musikk. Altså kan du bare recorde/loope ol. MIDI filer. Det største minuset med reason spør du meg. bare tull at de ikke gidder å legge inn audiosuport... Beklager å måtte skuffe deg... Dette stemmer ikke. Da kunne jeg ikke brukt DFH i redrum fks. Har en venn som lager alt i Reason, men har ikke mulighet til å få tak i han før om 2 uker (skag1 på forumet) Ingen som kan si meg hvilket format filene må være i? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Høres helt rart ut. Wav er jo wav, det er en univeral standard. Riktignok er det mange forskjellige bit og samplerates og sånt. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Hvordan skal jeg få importert inn en lydfil og legge bak trommesporet jeg har lagd i redrum? [email protected] viss noen gidder å hjelpe Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Nå har jeg fått gjort om mp3 filen til WAV ved hjelp av en enkel converter, og da virket det å importere Noen som kan si meg hvordan jeg legger samplen nedfor "drumlane" slik at jeg kan synkronisere trommene med den? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Jeg mener, hvordan BRUKER jeg en sample som jeg har i NN-XT. Dvs hvordan legger jeg den i miksen sammen med trommene jeg har lagd med redrum? Kan ta screenshot viss du ikke skjønner helt hva jeg mener Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Du må jo bruke sequenceren da. Hvis det er et riff eller noe må du sørge for at det er rett tempo og så spille av samplen i sequenceren. Har aldri brukt den selv, bruker Cubase i tillegg da jeg bruker mye audio (og slipper å ty til sånne triks). Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Det er det jeg mener, hvordan får jeg spilt av samplen i sequenseren Kan hende det er noe jeg ikke har trykt på fordi jeg får ikke noe lyd fra samplern Edit: Får kun lyd viss jeg plugger i 1 og 2 bakpå mixern, men da får jeg ikke lyd i redrum, hvordan skal jeg koble dette? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hmm, det skal vel bli lyd sånn helt uten videre så lenge det er lyd i samplern og den er koblet riktig til sequenceren. Har ingen erfaring med den, dessverre. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Jeg har funnet ut at jeg får lyd med andre sampler , men ikke den jeg vil Kan det hende at den er for lang? (3 min) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Høres rart ut om de har lagt inn en sånn begrensning, men det kan faktisk hende. Har du en lovlig versjon kan du jo spørre Propellerhead-gutta eller på forumet deres. Hjemmesiden Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Det merkelige er at jeg det kun er en sample som jeg ikke får avspilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå