Gå til innhold

Hvordan bruke sampler i Reason?

tørrfisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på hvordan man importerer lengre waveforms i Reason 3?

Har noen spor tatt opp i Cubase som jeg vil behandle i Reason 3 sammen med red drum, men får ikke til å importere noe som helst :(

Correct me if i'm wrong men Reason er nok kun til midi musikk. Altså kan du bare recorde/loope ol. MIDI filer.

Det største minuset med reason spør du meg. bare tull at de ikke gidder å legge inn audiosuport...

Beklager å måtte skuffe deg...

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet tar den standard wav-filer. Det er også mulig å konvertere til Reasons eget format dersom du har tenkt å bruke f.eks. sample-CDer i Akai-format o.l. Men vanlige wav-filer skal funke. Ingen begrensning på lengde der. Det er en vanlig sample-avspiller, og det er ingen innebygd begrensning som jeg vet om.

Du får ikke importert dem som en preset, du må lage en ny tom preset og manuelt mappe samplingene utover keyboardet, men det er ikke spesielt vanskelig. Bare åpne den ekstra menyen i sampleren, skal være en bitteliten pil der. :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvordan man importerer lengre waveforms i Reason 3?

Har noen spor tatt opp i Cubase som jeg vil behandle i Reason 3 sammen med red drum, men får ikke til å importere noe som helst :(

Correct me if i'm wrong men Reason er nok kun til midi musikk. Altså kan du bare recorde/loope ol. MIDI filer.

Det største minuset med reason spør du meg. bare tull at de ikke gidder å legge inn audiosuport...

Beklager å måtte skuffe deg...

Dette stemmer ikke. Da kunne jeg ikke brukt DFH i redrum fks.

Har en venn som lager alt i Reason, men har ikke mulighet til å få tak i han før om 2 uker :( (skag1 på forumet) :(

Ingen som kan si meg hvilket format filene må være i?

Lenke til kommentar

Du må jo bruke sequenceren da. Hvis det er et riff eller noe må du sørge for at det er rett tempo og så spille av samplen i sequenceren. Har aldri brukt den selv, bruker Cubase i tillegg da jeg bruker mye audio (og slipper å ty til sånne triks).

Lenke til kommentar

Det er det jeg mener, hvordan får jeg spilt av samplen i sequenseren :hmm: Kan hende det er noe jeg ikke har trykt på fordi jeg får ikke noe lyd fra samplern :hmm:

Edit: Får kun lyd viss jeg plugger i 1 og 2 bakpå mixern, men da får jeg ikke lyd i redrum, hvordan skal jeg koble dette? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...