Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skal begynne på Uskolen (ungdomskolen)


Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Hei, jeg er da en liten pjokk på 13 :no:

 

 

Og skal nå begynne i 8nd :cry:

 

 

Det jeg lurte på er , er det noe gøyere på ungdomskolen enn barneskolen, eller omvendt?

 

Har jeg mye å gru meg til (første året) ?

 

Og bare ONTOPIC takk....

 

MvH Lesling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister
Jada. Brus i klasserommet og lengre friminutt med uteareale x4 faktisk!

Brus i kalsserommet :no: , det sa iaf lærerne, eller, de som fortalte oss om skolen, og vi får ikke lov til å gå i butikken før 10nd klasse :cry: (ny regel på den skolen) :thumbdown:

Lenke til kommentar

OK!

Vist dere har rett er jeg dypt skuffet over min skole.

 

Brus i klasse rommet= et himla liv

Der går faktisk vakter ned på butikken hvert matfriminutt for å sjekke om vi går ned på butikkene. :roll:

Lengere friminutt ... drøm .. (iaffal på min skole)

 

Damene blir finere

Vel.. det er rett da. :p

 

Vell jeg synest det er gøyere på ungdomskolen, som er litt rart? :ermm:

Jeg begyner i 9.klasse.

 

(Husker i 4.klasse da jeg trodde det bare var bøller der) :ermm:

Endret av mini me
Lenke til kommentar
Gjest mafister
Hva er poenget mede å bruke "uskolen" når du skriver "ungdomskolen"i parantese? Dessuten var det en lame forkortelse:P.

fordi jeg ikke huska forkortelsen på det :p (vidergåendeskole er jo VGS, men huska ikke ungdomskolen, men er vel UGS eller noe :p)

Lenke til kommentar
Jada. Brus i klasserommet og lengre friminutt med uteareale x4 faktisk!

Brus i kalsserommet :no: , det sa iaf lærerne, eller, de som fortalte oss om skolen, og vi får ikke lov til å gå i butikken før 10nd klasse :cry: (ny regel på den skolen) :thumbdown:

Samme som på min skole, bare at jeg begynner i 10. :)

Lenke til kommentar
OK!

Vist dere har rett er jeg dypt skuffet over min skole.

 

Brus i klasse rommet= et himla liv

Der går faktisk vakter ned på butikken hvert matfriminutt for å sjekke om vi går ned på butikkene. :roll:

hihi

 

Husker ungdomskoletida veldig godt, jeg likte meg der, men var mange strenge regler au. Vi fikk ikke lov å gå på utsida skolens område, var en Rema butikk og shell et par hundre meter fra skolen, og dro vi ditt ble det nedsatt i oppførsel....

Var ikke mange som gjorde det, men jeg ble tatt så mange ganger at jeg måtte sitte inne i friminutta i 2 uker engang :!:

 

Mobiltelefon var de helt nazi på også, om vi hadde en avskrudd og skjult i lomma så kom fortsatt lærerene og tokk de fra oss, låste de inne på kontoret og da måtte foreldra våre komme å hente de... syns det er helt sykt at lærere gidder å være så rasshøll, men sånn var det .p

 

Nå som jeg går på VGS har jeg funnet ut at det er mye mer frihet der, men savner fortsatt litt av det gamle på ungdomskolen, alt var så mye enklere, lærere kom løpene etter deg med alt servert på sølvfat, og det var umulig å skulke den gang...

Lenke til kommentar

Ingen har lov til å forlate skolens område i friminuttene uten spesiell tillatelse fra lærere, hverken på barneskole eller ungsomsskole. Dessuten går lærerne ofte rundt i friminuttene og speider etter folk som løper på butikken.

 

Snøballkasting får mye verre straffer på ungdomsskolen enn på barneskolen. På vår skole er det parade (møte én time tidligere) med én gang man kaster en snøball, og i stygge tilfeller kan det bli brukt utvisning.

 

Karakterer og skolefag i 8. er plankekjøring så lenge du kan din barneskolelærdom. Press på prøve og liknende er også fraværende pga. at det er 2-3 år til 10. klasse.

 

Ellers skyter det sosiale i været på ungdomsskolen (men mest i 9. og 10.)

Lenke til kommentar
Mobiltelefon var de helt nazi på også, om vi hadde en avskrudd og skjult i lomma så kom fortsatt lærerene og tokk de fra oss, låste de inne på kontoret og da måtte foreldra våre komme å hente de... syns det er helt sykt at lærere gidder å være så rasshøll, men sånn var det.

Fikk nedsatt orden pga det der.. :whistle:

Jeg brukte jo den som kalkulator i matte timen jo! :(

 

 

(Ja jeg har fæle lærere)

Lenke til kommentar

Posetivt

 

* Du får (litt) større frihet

* Nye venner

* Nye lærere

* Leksene er ikke så vanskelig som du sikkert har fryktet

* Karakterer er ikke noe å bekyrme seg over.

* Damene utvikler seg :love:

 

Negativt

 

* I tillegg til nye venner, får du også en del idioter i kalssen som tror de er så himla tøffe. Er du litt uenig med dem fra første stund er du ett mobbeoffer.

(Men for gud skyld; Gi faen og vær den du er)

* I tillegg til nye (gode) lærere, kan du også få en del drittsekker til lærere.

* En god del begynner og snuse/røyke, så da må du sitte i en snus/røykduns (som ikke er noe godt).

* Skolen blir mer skitten (tyggis ovs....)

* Like strenge inspektører. Tar de deg til en butikk eller bensinstasjon blir det anmerkning.

* MÅ være ute i firminutene (i allefall hos oss)

* Eksamen (er egentlig ikke så ille, men du må jobbe ca 20* mer en det du pleier :ermm: )

 

 

Men alt i alt liker jeg bedre ungdomsskolen en barneskolen.-

Lenke til kommentar

U-skolen var plankekjøring!

 

Fikk lov til å gå på butikken, lov til å komme inntil 5 minutter forsent til timene(5 minutters rege-ting-tang), enkle lekser og helt ok lærere. Videregående er nesten altfor fritt, hvertfall opplevde jeg det selv som det. Lærerene driter i om du møter; Møter du ikke, er det ditt problem(de gidder ikke å ringe etter deg osv).

 

Fikk forsåvidt en idiot av en mattelærer, men det er en annen sak. U-skole= kos :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...