olsen_1 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 hei! har en ps2 som har funket fint helt til den nylig tippet over. etter det har den fått problemer med å lese spillplatene. det er kun originale spill noen som vet om d går an å fixe d? vil ikke kaste den enda Lenke til kommentar
spillchip.com Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Ja, det går an å fikse. Men jeg lurte på noen ting 1) Er maskinen chippet? 2) Hvilken modell er dette? (hva er SPCH nummeret bakpå maskinen) Hvis maskinen din er gammel kan du skifte laser, eller justere potten på lasern for at den skal vare noen måneder til, men til slutt må den skiftes hvis det er det som er problemet. Når du sier at den ikke leser platene, betyr det at den ikke leser de i det hele tatt, eller merker du at den leser "sakte" og at den kan feile underveis? Får du noen gang "Playstation 2" logoen ved boot av spillet? Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) hei! 1) maskinen er ikke chippet 2) nummeret på baksiden er: scph-30004 den er gammel hehe høsten 2001 tror jeg. først var det bare de gamle spillene med lilla bakside den ikke klarte. men enten så klarer den det eller så klarer den det ikke. sakte ja, det er akkurat som om "spindelen" ikke klarer å dra i gang og så kutter den og prøver på nytt. har kun fått playstationlogoen opp èn gang uten at den klarte å ta spillet. ellers blir den hengende slik at jeg får opp om jeg vil velge browser eller system. det er det den gjør nå, går jeg inn på browser står det enten read error, no data eller at den ikke kommer noen vei i det hele tatt. er det vanskelig å skifte laser? hva koster den? er det noe økonomisk gevinst i å bytte laser, strømforsyning etc etter som det ryker mot å kjøpe en ny? Endret 16. august 2005 av olsen_1 Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Lasern din er gåen. Det er bankers. Alle symptomer du forklarer tilsier dette. Du kan prøve å adjuste potten litt for å få et par måneder til ut av din ps2. Laser til såpass gamle maskin er forhåldsvis dyrt (500 kr ca) og du må installere den osv. Hadde kanskje kjøpt ny jeg. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 hvordan justerer jeg potten? takk forresten Lenke til kommentar
diversity Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 En kompis mistet sin i bakken, hadde samme symptomer som din.. vi åpnet den å rettet litt på laseren (ser den når du åpner).. Nå funker den iallefall sånn halvveis. Men jeg ville heller anbefalt deg å kjøpe ny (man får den nye utgaven til ca 1000-lappen Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 ok. nå fikk jeg i gang et spill her nice en ting til jeg har 2 filmer jeg har tatt backup av. den ene kan jeg se den andre ikke. ps2 en er ikke chippa. begger er dvd- den den ikke tar er brent og komprimert av n.recode og på en thats write-plate, mens den som går an å se er brent på en sony plate. har det noen sammenheng mellom ikke komprimert og komprimert? skal jeg ikke trenge chip for å se backupfilm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå