*Titan* Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 nande kora? O_o hen desou ne. elns ><. merkelige greier det der. Weee! Du posta innlegget klokka 13:37!! MINNEMERKE, TAKK!! Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Så jo ganske morro ut. Hvor melder jeg meg på? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Sånn jeg lekte i vannbassenget når jeg var 5 år. hehe Ufattelig teit Lenke til kommentar
Beges Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Så jævlig kult! Har tenkt å melde meg på Laiv jeg og, syr for tiden et vikingkostyme Trenger det først og framst til et prosjekt på kunstskolen, men... Jeg ville ikke hatt noe imot og ta på meg det og bli med på laiv Og selv om jeg liker tanken på laiv, så skjønner jeg hvorfor folk ler, jeg gjør det selv av den videoen ^^ Men jeg synes likevel det er kraftig unødvendig av dere å slenge kommentarer som "tilbakestående" osv. Er det egentlig så utrolig mye verre å være med på laiv enn å springe rundt i skogen med paintballgevær og late som om man kriger, eller være skuespiller og late som om man er noen andre? Det er jo det laiv egentlig er, amatørteater Man spiller sin rolle fullt og helt ut i opptil flere dager, det er sikkert like krevende som å være en skuespiller. Og for den saks skyld, jeg tror mange av dere er mer nerdete enn de fleste som driver med laiv; hvor flesteparten er gift, gjerne opp i førtiårene, og det virker som om de har seriøse jobber og liv Mens når jeg tenker på dere, ser jeg alltid for meg slubbertene og sossene på ungdomsskolen, som hadde bleket hår, snuste, dreit i skolen og gikk ut med maks 3,2 i snitt Jeg skjemmes når jeg tenker på hvordan flertallet av menneskeheten har blitt, som dere Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Noen her sammenlikner Laiv med forball.. Det kan jo være slik, uten at jeg vet så mye om det, men en viktig forskjell er at I fotball løper du etter en ball, og de faktiske fysiske ferdighetene spillerne har settes på prøve. Hvis de ikke har kondis nok kommer laget til å henge etter i andre omgang, og dermed gi det andre laget en fordel osv.... I laiv, som jeg har forstått det, får man utdelt en person man ikke er og later som om man er bedre enn man egentlig er. Man later som man kan magi, sverdfekting og skyte med pil og bue selv om man egentlig ikke kan noen ting. Hadde det derimot vært ekte, slik at den fysiske formen til spilleren har noe å si hadde det vært bedre. Det finnes vel enkelte slike samfunn? Paintball er vel noe i den duren. Hvis man er god til å gjemme seg overlever man, og hvis man er flink til å sikte hjelper man laget til å vinne. Det å slå på en person med et tresverd og late som om han blir skadet er vel.... Egentlig er jo rollespill som WoW et sted der de som ikke er så fysisk begavet kan late som om de er det. Da blir det bare dumt å late som om man er det på ordentlig. Min konklusjon er at de som holder på med laiv (hvertfall de på klippet) er folk med dårlig selvbilde. Det er ikke fornøyd med den de er og vil heller være en annen. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Mens når jeg tenker på dere, ser jeg alltid for meg slubbertene og sossene på ungdomsskolen, som hadde bleket hår, snuste, dreit i skolen og gikk ut med maks 3,2 i snitt 8263867[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...74&hl=+karakter Jeg skjemmes når jeg tenker på hvordan flertallet av menneskeheten har blitt, som dere 8263867[/snapback] Ja, huff. Nå snakker man dritt om laiv også :----( Kanskje du burde tenke over hva du selv skriver og sier i steden. Endret 29. mars 2007 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Og for den saks skyld, jeg tror mange av dere er mer nerdete enn de fleste som driver med laiv; hvor flesteparten er gift, gjerne opp i førtiårene, og det virker som om de har seriøse jobber og liv Mens når jeg tenker på dere, ser jeg alltid for meg slubbertene og sossene på ungdomsskolen, som hadde bleket hår, snuste, dreit i skolen og gikk ut med maks 3,2 i snitt Jeg skjemmes når jeg tenker på hvordan flertallet av menneskeheten har blitt, som dere Gjett åssen inntrykk vi sitter igjen med av deg når du kommer med en sånn post Lenke til kommentar
Beges Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Og for den saks skyld, jeg tror mange av dere er mer nerdete enn de fleste som driver med laiv; hvor flesteparten er gift, gjerne opp i førtiårene, og det virker som om de har seriøse jobber og liv Mens når jeg tenker på dere, ser jeg alltid for meg slubbertene og sossene på ungdomsskolen, som hadde bleket hår, snuste, dreit i skolen og gikk ut med maks 3,2 i snitt Jeg skjemmes når jeg tenker på hvordan flertallet av menneskeheten har blitt, som dere Gjett åssen inntrykk vi sitter igjen med av deg når du kommer med en sånn post 8266240[/snapback] Fortell, jeg er nok skikkelig nerdete :!: Lenke til kommentar
Beges Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Ja, huff. Nå snakker man dritt om laiv også :----( Kanskje du burde tenke over hva du selv skriver og sier i steden. 8264406[/snapback] Ikke fordi det er laiv dere snakker nedsettende om, men fordi dere (og nå tar jeg alle under en kam, og ja, helt sikkert meg selv også) snakker som om laivtilhengere (les: personer som ikke er som dere), og helt sikkert andre...spesielle mennesker har pesten eller noe. Jeg skrev kanskje et litt overdrevet innlegg i stad, men jeg synes likevel det er synd at dere tenker og oppførerer dere slik. Noen her sammenlikner Laiv med forball.. Det kan jo være slik, uten at jeg vet så mye om det, men en viktig forskjell er at I fotball løper du etter en ball, og de faktiske fysiske ferdighetene spillerne har settes på prøve. Hvis de ikke har kondis nok kommer laget til å henge etter i andre omgang, og dermed gi det andre laget en fordel osv....I laiv, som jeg har forstått det, får man utdelt en person man ikke er og later som om man er bedre enn man egentlig er. Man later som man kan magi, sverdfekting og skyte med pil og bue selv om man egentlig ikke kan noen ting. Hadde det derimot vært ekte, slik at den fysiske formen til spilleren har noe å si hadde det vært bedre. Det finnes vel enkelte slike samfunn? Paintball er vel noe i den duren. Hvis man er god til å gjemme seg overlever man, og hvis man er flink til å sikte hjelper man laget til å vinne. Det å slå på en person med et tresverd og late som om han blir skadet er vel.... Egentlig er jo rollespill som WoW et sted der de som ikke er så fysisk begavet kan late som om de er det. Da blir det bare dumt å late som om man er det på ordentlig. Min konklusjon er at de som holder på med laiv (hvertfall de på klippet) er folk med dårlig selvbilde. Det er ikke fornøyd med den de er og vil heller være en annen. 8264270[/snapback] Jeg tror kanskje folk sammenlikner Laiv med fotball for å få folk til å reflektere over hvor idiotisk det egentlig er å leve seg inn i en annen rolle osv osv osv, i forhold til det å "løpe etter en lærkule", og ha det moro med den, hvis mål er å sparke den inn i et nett med hjelp av lagkamerater. Og bare sånn litt på kansten, det finnes en mengde laiver der fysiske prestasjoner også teller, hvor man for eksempel denger løs på hverandre til den andre gir opp Tror ikke det er bare bare å bli slått på med et tresverd, det gjør nok ganske vondt. Endret 29. mars 2007 av Beges Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Hva synes dere om re-enactment da? Det ligner veldig, men da er det viktigere at klær og utstyr er historisk korrekt, og det setter høyere krav til kunnskaper om historien. Eksempler er jo Civil War grupper i USA, her til lands er vikingalderen populært. Tresverd er helt utelukket! Endret 29. mars 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Beges Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Hva synes dere om re-enactment da? Det ligner veldig, men da er det viktigere at klær og utstyr er historisk korrekt, og det setter høyere krav til kunnskaper om historien. Eksempler er jo Civil War grupper i USA, her til lands er vikingalderen populært. Tresverd er helt utelukket! 8267065[/snapback] Hva er forskjellene, da? Får man fortsatt forskjellige roller, og spiller dem osv, eller er det mer en slags.. moteoppvisning, hvis man kan kalle det det? Har sett noen bilder, ser jo litt kult ut. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 LAIV er kult. Ferdig med det. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Re-enactmen er enda bedre. Det er ikke det samme på den måten at det ikke er et spill. Man lever seg inn i virkeligheten som den var før. Og man lager ikke våpen og utstyr av gummi og teip... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) http://kontraband.com/show/show.asp?ID=251...s&NSFW=0&page=1 PLEASE DEAR GOD - Tell me they don't really get together & do this ! Haha, så ufattelig tragisk 4676722[/snapback] ååå- det er ganske slående å se på folk som gjør slik. Lurer på hvordan det føles å stå der i drakten sin og gjøre det der. Endret 29. mars 2007 av Gjest Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 Tipper det føles herlig... Man slipper unna hverdagens mas og styr for å være noe fra en annen verden. *drømme om* Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 laiv er dødsfett btw. driver med det de helgene det ikke er søndagskole. Min mistanke er bekreftet 4716746[/snapback] Irony is wasted on some people. Lenke til kommentar
mihkku Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg har sett mye retarda i mitt liv (bor i finnmark), men det her tar kaka Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Jeg ville heller drept meg selv enn å leke noe sånt. 4680881[/snapback] Slenger meg på den. Det der er tragisk. edit: så det nå, 2 år gammel bump av Beges Endret 1. april 2007 av Lund- Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 ville nå sagt at slike folk spiller litt for mye MMORPG Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Laiv kom vel før MMORPG's? Uansett, den videoen får meg til å le. Men har vurdert å prøve laiv, men tror faktisk det kan være vanskelig. Tenk deg et skuspill der alt eller nesten alt skal improviseres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå