david_ho86 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Jeg har nettop installert Linux men jeg får ikke noe lyd... det står noe om "sound server" men har ikke peiling på hva det er!! men det ser ut som om Linux ikke klarer å finne kortet for softwaren står på "autodetect" og enda har den ikke funnet noen lydkort!!!! Hva er galt? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har du disablet evt. onboard lydkort ? det gjør du i bios. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1023 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 du glemte å nevne hvilken linux distro du bruker og om du benytter ALSA eller OSS. Lenke til kommentar
david_ho86 Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 redmond het linuxen jeg har installert jeg har ikke disablet kortet det er PCI og funker på annen hardisk med "xp" Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har du prøvd å skrive sndconfig i et terminalvindu? Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 8. august 2002 Del Skrevet 8. august 2002 Hvilket Creative kort er det? Er drivere kompliert inn i kjerna? -Stian Lenke til kommentar
david_ho86 Skrevet 9. august 2002 Forfatter Del Skrevet 9. august 2002 Jeg har byttet til Red Hat 7.2 og der funker det heller ikke. Jeg har et "Creative Audigy 5.1" kort er det noen plass jeg kan laste ned drivere til det? Lenke til kommentar
amadeus_ Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Quote: Den 2002-08-09 12:18, david_ho86 skrev:Jeg har byttet til Red Hat 7.2 og der funker det heller ikke. Jeg har et "Creative Audigy 5.1" kort er det noen plass jeg kan laste ned drivere til det? Sjekk opensource.creative.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå