Dragavon Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Eg har denne PCen, og prøver nå å ta mine første famlende skritt inn i overklokkingsverdenen på AMD. Det eg først og fremst lurer på er kor høy spenning eg trygt kan bruke på X2. Eg er ute etter å klokke den stabilt opp og la den gå på den hastigheten hele tiden. Akkurat no går den på 2,53Ghz, 1,4V. Temperaturen er ca 40c etter 20 min Prime. Så det ser forholdsvis lovende ut så langt. Men kor mye mere kan eg øke spenningen uten at CPU blir fortere ødelagt? Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Husk at du med X2 må kjøre 2x Prime95 for og få testet CPU'en. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Man får ikkje kjørt mer enn en utgave av prime95. Når eg prøver å starte programmet en gang til så bare forsvinner det. Nå går cpu stabilt på 2607Mhz med 1,5v. Tenker eg sier meg fornøyd med det Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 kopier prime over i en annen mappe, og start begge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå