Gå til innhold

Høyeste Athlon Xp?

Heineoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Combo-serien til ASRock støtter begge sokkelene, de har jo begge sokkelene på hovedkortet. Men ASRock har også to oppgraderingsmodeller, en fra sokkel A (462) til sokkel 754 (kalt ASRock 754Bridge) og en fra sokkel 754 til sokkel 939 (ASRock 939CPU Board). Oppgraderingsmodellene har bare en fysisk sokkel (i motsetning til Combo-modellene).

Kan den fysiske sokkelen være laget slik at to sokkel-serier passer? Eller er det en slags overgang / bridge som må brukes? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Combo-serien til ASRock støtter begge sokkelene, de har jo begge sokkelene på hovedkortet. Men ASRock har også to oppgraderingsmodeller, en fra sokkel A (462) til sokkel 754 (kalt ASRock 754Bridge) og en fra sokkel 754 til sokkel 939 (ASRock 939CPU Board). Oppgraderingsmodellene har bare en fysisk sokkel (i motsetning til Combo-modellene).

Kan den fysiske sokkelen være laget slik at to sokkel-serier passer? Eller er det en slags overgang / bridge som må brukes? Noen som vet?

http://www.asrock.com/product/product_754Bridge.htm

http://www.asrock.com/product/product_939CPUBoard.htm

Lenke til kommentar

De linkene jeg så på da jeg skrev det ja.

Skjønner du hva de mener? Leser igjennom på nytt virker det som de henholdvis har sokkel 754 (754Bridge) og sokkel 939 (939CPU Board), men en "independent power input" som gjør at sokkel A kan settes på sokkel 754 eller sokkel 754 settes på sokkel 939. Må vel være det som er tilfelle da. :roll:

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at du kan kjøpe et utvidings kort til det sokket 754 hk'et?

Pci kort med støtte for 939?

Slik jeg ser det nå:

Løsning 1:

Sokkel 754 64 bit

AMD Sempron 2800 +

ASRock K8Upgrade-1689

553+ 316kr

Sum: = 869kr

Løsning 2:

Sokkel 939 64 bit

AMD Athlon 64 3000+ ''Venice''

ASRock 939Dual-SATA2

1233 +575kr

Sum: = 1808kr

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...