Erik J. Nilsen Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 LICS AAF-X800/X850 GPU-vannblokk En skjermkortkjøler trenger ikke fylle tre PCI-spor for å kjøle bra, så lenge design og utførelse er av høy klasse. Vi tar for oss AAF-X800/X850 GPU-vannblokk fra tyske LICS. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 hmm, heftigblokk, men den yter vist ikke så mye mere enn en vanlig waterchill gpu blokk da. Men så dekker den minnet da, det er et pluss. Ganske tung da ... Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Fin test. Den dagen overklokking.no kjører en produkt roundup blir siden komplett. (PSU, vanblokker, HK, Vifter osv osv) Keep it up! Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 For de med SLI-systemer er det verdt å nevne at blokken kun opptar ett PCI(e)-spor, noe som gir rom for alle tileggskortene man skulle måtte ha SLI med ATi ? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Der har man verdien av markedsføring, jeg tenkte på Crossfire(to ATI kort) men skrev SLI-systemer.... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Pen blokk det der Er nok ikke dum å bruke den, hvis du skal ha SLI system *host*Crossfire ja*hark* Lenke til kommentar
Zamo Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Morsomt Har sittet og jobbet med en cpu-blokk til bærbar pc. Mener at jeg er i stand til å lage en god blokk som bare bygger 10 mm. Den er desverre bare i 3D foreløblig. Den kan nok brukes til skjermkort også. Døper nå om mappen med 3D filene mine til Skjermkort og Bærbar CPU blokk. Takk! Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Morsomt Har sittet og jobbet med en cpu-blokk til bærbar pc. Mener at jeg er i stand til å lage en god blokk som bare bygger 10 mm. Den er desverre bare i 3D foreløblig. Den kan nok brukes til skjermkort også. Døper nå om mappen med 3D filene mine til Skjermkort og Bærbar CPU blokk. Takk! og hvordan skal du liksom få pumpe inn der? Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Fint at dere tester GPU-vannkjøling også. Fin test, og la meg si at den faktisk var svært godt skrevet også. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Morsomt Har sittet og jobbet med en cpu-blokk til bærbar pc. Mener at jeg er i stand til å lage en god blokk som bare bygger 10 mm. Den er desverre bare i 3D foreløblig. Den kan nok brukes til skjermkort også. Døper nå om mappen med 3D filene mine til Skjermkort og Bærbar CPU blokk. Takk! Bilder er alltid kos Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Har sittet og jobbet med en cpu-blokk til bærbar pc.Mener at jeg er i stand til å lage en god blokk som bare bygger 10 mm. Har du tegnet en blokk på 10mm, så kan du jo legge den ut! Kunne jo vært veldig interessant å tatt en titt på løsninga di, selv om det sporer litt av i tråden. Men vi tåler vel det, og ser frem til en interessant skisse! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Pen blokk! Den ser effektiv ut. (kanalene med riller og "kjøleribba" over GPU'en) Men jeg savner en sammenligning i diagrammene med 3DMark05 og temperatur. Jeg savner resultatene fra max overklokk med standard kjøler. Denne sammenligningen hadde vært fin for de som lurer på om ytelsen i seg selv er verd pengene til denne kjøleren. (se bort fra fordelen med støynivå et øyeblikk) Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Notert til neste gang Simen1, takker for tilbakemeldingen Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Er det planlagt flere gpu-tester framover, eller kan vi komme med ønsker ? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Ble inponert av den blokken dær må jeg si... Selv om jeg har Idle temp på 39grader med cpu på 100% i skrivende stund! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 kjekt med tester av GPU blokker ja. Men har dere planer om å teste Polar Flo TT GPU blokken? fin test Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det her er bare latterlig flisespikk, men føler fortsatt at jeg må nevne det noe som enkelt kan løses med et par kjøleribber på minnebrikkene og en lydløs vifte Det finnnes ikke noe slikt som en lydløs vifte, veldig stille vifte kanskje, tilogmed en vifte som er så stille at den overdøves av andre komponenter eller bakgrunnsstøy, men ikke lydløs. AtW Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Er det planlagt flere gpu-tester framover, eller kan vi komme med ønsker ? Det er planlagt flere tester, men kom gjerne med forslag også ATWindsor: Ja, det er nå litt flisespikkeri.. Jeg har satt en northQ 120mm vifte rett ved siden av på 5V - og det skal godt gjøres å høre den fra 0.5m avstand. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Er det planlagt flere gpu-tester framover, eller kan vi komme med ønsker ? Det er planlagt flere tester, men kom gjerne med forslag også ATWindsor: Ja, det er nå litt flisespikkeri.. Jeg har satt en northQ 120mm vifte rett ved siden av på 5V - og det skal godt gjøres å høre den fra 0.5m avstand. Men har dere planer om å teste Polar Flo TT GPU blokken? ^^ forslag:) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Er det planlagt flere gpu-tester framover, eller kan vi komme med ønsker ? Det er planlagt flere tester, men kom gjerne med forslag også ATWindsor: Ja, det er nå litt flisespikkeri.. Jeg har satt en northQ 120mm vifte rett ved siden av på 5V - og det skal godt gjøres å høre den fra 0.5m avstand. Joda, men du må se det fra fysikk-pedantens synsvinkel, du kan ikke en lyspære om står på i sverige heller, men det betyr ikke at den er lysløs Poenget var egentlig at bare fordi man ikke hører ting, så betyr ikke det at de ikke lager lyd. Men det er ikke noe å bekymre seg over, bare kverrulanten i meg som må få spillerom fra tid til annen AtW Endret 17. august 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå