Gå til innhold

Problemer med skjermkort!

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem som jeg tror er forursaket av skjermkortet mitt.

Når jeg kjører spill som f.eks world of warcraft, så slår skjermen seg i en ventemodus som det ikke går ann å få seg ut av, det virker nesten som om skjermkortet slår seg av.

jeg har oppdatert driveren for kortet, men problemet vedvarer.

Dette er pc'n min:

Cpu: 3,6ghx p4

Ram: 1024mb

Skjermkort: radeon x600 series 256mb pci express

Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta det ut, blås i pci-e porten og resett bios etterpå ;)

var det bare ment som en "tull" eller var det serriøst?

hvordan resetter jeg bios?

Det var nok tull, ja.

Men du må forklare problemet nærmere. Jeg forstår ikke helt hva du mener med at skjermkortet går i ventemodus..

Henger bildet seg? Hopper spillet ut i windows? Må du restarte maskinen for å komme igang igjen?

Lenke til kommentar

skjermen slår seg av og det blinker "no signal" midt på skjermen.

det hjelper ikke å slå skjermen av og på, det eneste som hjelper er å restarte maskinen med restartknappen.

problemet skjer også noen ganger når maskinen er i windows og jeg ikke rører den, liksom at den setter seg i en ventemodus det ikke går ann å få seg ut av

Endret av Gotara
Lenke til kommentar

sørg for at korte sitter godt i du.... også sjeker du om sjermkortet ditt får nok strøm(viss du må koble ti en strømkabel)

når du spiller og det kommer opp.... sjedde til meg i di dager man spilte generals. Da ble sjermen min i standby....... grunnen var rett og slett at sjermen ikke støttet oppløsningen i spille..... så da ble d svart..... prøv å se etter om du får innstalert de på nytt og ikke sett på likens oppløsning..... eller prøv å få kjørt spille i safe mondus(enkelte spill har det når det ikke bli avslutett riktig)

Lenke til kommentar

Kan også være at skjermen er "out of range". Dvs at oppløsning eller hz oppdateringen av bildene er satt høyere i spillet enn det skjermen støtter, eller lavere feks ved gammle Dos spill o.l.

Da vill skjermen gå i vente modus.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...