Gå til innhold

Problemer med å koble PC til TV. (haster)

Eijnar

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ett lite problem her... Når jeg kobler PC'en min til TV'en i stua så får jeg bilde med farge, men det blir helt svart etter at Windows har loada. Altså rett før logon screenen kommer. Er et ASUS GeForce 4 MX440 (ja veit, drittkort, er en gammel PC :p ). Har 77.72 drivern fra nVidia. Oppløsningen jeg kjører nå på denne skjermen er 1152x864, og en oppdateringsfrekvens på 75hz. Bruker kompositt utgangen på GPU'en og kobler den til SCART via overgang til TV'en,...

Noen som vet hva som er galt?

Takker for svar... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg kan tenke meg er at den går over til ntsc når windows starter. Da vill du få svart hvit på tven. Å configurere output til Pal vill fiske det.

Uten om det så er jeg ganske enige at enkelte tv skjermkort er veldig kranglete. :)

Lenke til kommentar
Eneste jeg kan tenke meg er at den går over til ntsc når windows starter. Da vill du få svart hvit på tven. Å configurere output til Pal vill fiske det.

Uten om det så er jeg ganske enige at enkelte tv skjermkort er veldig kranglete. :)

Kranglete indeed. Mitt nye ati kort nektet å fungere med den gamle tv-out kabelen jeg brukte på nvidia kortet, det insisterte på at jeg måtte bruke kabelen jeg fikk med ati kortet for å få farger. :p Kablene var forøvrig helt like så det var litt mystisk... However, skifte til PAL bør fikse problemet, dog med ati kortet fikk jeg opp tre forskjellige PAL typer/frekvenser.

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med det å gjøre. For jeg får jo klart bilde med farge, men rett før Windows Logon-screen'en så blir det helt svart på skjermen (den restarter seg ikke...). Please? Er det INGEN her som vet hva som forårsaker dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...