Gå til innhold

"Krypende pelsdyr i fokus"


lre

Anbefalte innlegg

Mandags feriekveld, Bauer har for lengst sakt god natt. Leser litt i forumene her og kommer på en vill idè.

Finner fram en kassert vegg-lampe og litt forskjellig utstyr og knipser av noen bilder.

Her er et av bildene som jeg gjerne vil ha litt kritikk på.

 

pelsdyr.jpg

 

Synes selv ikke at dette var blant de beste bildene jeg har tatt, men vil gjerne høre hva folk her synes om det.

 

Kamera: Canon EOS-350D m/18-55mm & EW60C-Solblender

Ekstra: Noe selvmekket lys.... :hmm::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja... hva synes du egentlig selv da? Hva var grunnen til at du satte opp, og rigget til og tok dette bildet? Siden du tydeligvis har lagt litt tid og sjel i det, så hadde du sikkert en tanke bak hvordan det skulle se ut? Ser det ut slik som du tenkte deg?

 

Jeg synes det er litt vanskelig å komme med kommentarer til dette bildet, fordi jeg aner virkelig ikke hvorfor du har tatt bilde.

 

Ja, det er en en bamse. Ja, den er sånn ca i fokus. Ja, bakrunnen er uklar. Ja, den er opplyst (om enn noe hardt).

 

Men utenom å si dette, så er det litt vanskelig å skjønne hva du vil ha kommentert. Og jeg skriver faktisk ikke dette for å være spydig eller krass, men rett og slett fordi det er vanskelig å få tak i din tanke bak bildet.

 

ChristopherH

Lenke til kommentar

Jeg forstår.

Tanken bak bildet her var egentlig å teste ut om jeg fikk til et godt bilde ved hjelp av en 'ren' bakgrunn og ekstra lys.

 

Hadde egentlig håpet at bakdelen på 'dyret' hadde vært også litt i fokus og hadde forestilt meg bakgrunnen litt mer 'ren', men men. :whistle:

Lenke til kommentar

Syntes det ser ut som deler av bamsen er ute av fokus jeg?

Bildet er også litt kjedelig komponert med tanke på det "gyldne snitt"

Prøv å gjør ting mer spennende ved å flytte ting vekk fra sentrum av bildet, litt

mer spennende motiv og bakgrunn skader heller ikke..

 

Bildet ga meg ikke så altfor mye, men dette er jo en smaksak.

Og smaken er jo som baken (delt i to)

 

Bigk

Endret av bigkay
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Smaken er som baken, som her er ute av fokus ( :roll: )

 

Jeg får ikke helt tak på bildet. Kanskje det hadde vært en idé å gjøre bakgrunnen helt glatt, nå har du jo en linje gjennom hele bildet. Er kanskje ikke nødvendigvis noe minus, men her er den jo også litt skjev.

 

En idé kunne vært å la bare den bakerste delen av "dyret" være med, altså slik at det ser ut som om det kryper ut av bildet? Det hadde vekket litt fler tanker hos folk vil jeg tro, iom. at vi ikke ser helt hva dette er for noe rart.

 

:)

Endret av firstperson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...