Gå til innhold

ZoneAlarm finner ikke ny oppdatering

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt ZoneAlarm, versjon 55_094_000, en stund. Hver gang jeg starter maskinen, sjekker jeg om det er kommet en ny versjon ved å trykke på "Check For Update" (Jeg har huket av på at ZoneAlarm skal sjekke dette automatisk også, men jeg gidder ikke vente på at den skal sjekke det selv).

Så begynte jeg å tenke at det var en stund siden sist oppdatering, og gikk og sjekket ZoneAlarms hjemmeside. Der var versjon 60_631_003 lagt ut! Jeg søkte også på "zlsSetup" hos www.filemirrors.com, og fant ut at jeg hadde gått glipp av flere oppdateringer...

Har et virus, en trojan eller en hacker gjort det slik at jeg ikke fant noen ny oppdatering? Eller var det en bug i ZoneAlarm?

Jeg bruker AVG Antivirus, Spybot, Ad-Aware, WinPatrol, a-squared free og FireFox, og oppdaterer Windows XP jevnlig. Derfor er jeg rimelig sikker på at maskinen er "ren".

En ting jeg stussa over, var at Spybot for en stund siden fant to Security Risks: "FirewallOverride!=dword:0" og "AntiVirusOverride!=dword:0". Men etter jeg søkte litt rundt, ser det ut til at det var en windows-oppdatering som hadde endret på registeret..

Edit: Siden det for tiden ikke har kommet noen ny ZoneAlarm-oppdatering, har jeg ikke fått sjekket om problemet fortsatt er der i siste versjon av programmet.

Endret av Saruronny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det har visst gått en stund nå, men alt var som det skulle da det kom en ny oppdatering, så jeg tror det hele var en bug i ZoneAlarm.

Housecall fant ikke virus. Jeg scannet bare windowsmappa, men jeg stoler på at AVG finner det som er, hvis det skulle være noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...