Gå til innhold

3D Mark2001SE på Dell 4150


DFLW

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått en dell inspiron 4150.

p4-1,6

256 ram

32mb ATI 7500c

 

 

Testet den og fikk på 1024x768 -32

og fikk 3407

 

På 1600x1200 - 32 fikk jeg 1659

 

Dere dere som har Dell 8200 og Zepto 2002 hva får dere?

Håper den ikke ligger langt bak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte kortet fra Dell spare parts i USA. Fikk en kamerat av meg til å ta det med over. Delenummeret i USA er 5J149 og det koster $129. Men du kan jo prøve å ringe Dell i Norge og få de til å selge deg kortet. Vet om folk som har har fått det til. Men det er visstnok et annet delenummer i Europa enn i USA.

Sjekk ut Dell sitt forum, der finner du masse informasjon http://delltalk.us.dell.com/default.asp?fp...9-000347088208}

 

Selve byttingen av skjermkortet er meget enkelt hvis du har skrudd litt pc fra før. Se her for detaljerte instrukser http://www.scspartans.addr.com/Webmaster/i...n/inspiron.html

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Blri det ikke veldig dyrt å oppgradere bærbare? På mange bærbare er skjermkortet en del av hovedkortet, og da blir det veldig dyrt å skifte ut alt.

Og en annen ting, hvis maskinen virker bra på de applikasjonene du ber den om å gjøre, hvorfor bryr du deg da om hva du oppnår i 3D-mark? Det er helt latterlig. Iallefall min mening.

Lenke til kommentar

takker for svar arnebjarne...jeg har GeF440 selv, så jeg skal ikke oppgradere nu, men jeg var bare litt nysgjerrig på om oppgradering var noe som dell hadde noen rutiner på (om de hjalp deg med det fysisk o.l.)

 

om det er dyrt å oppgradere bærbare? det er jo veldig relativt...det er dyrere enn å oppgradere stasjonere...på samme måte som det er dyrere å kjøpe bærbare...men hovedforskjellen ligger i at det er ikke alt som er like lett å oppgradere, f.eks. når skjermkort er loddet til hovedkortet...(dette er det heldigvis ikke på dell-maskiner)...du skal også ha litt mer presisjon når du oppgraderer bærbare kontra stasjonære...

 

men hvis man liker å spille vil man gjern at maskinen skal spille flest mulig spill med best mulig grafikk...man kjøper ikke et skjermkort for å få høyest mulig poengsum i 3dmark, men for å få best mulig ytelse på bl.a. spill...3dmark brukes til å måle dette!;)

 

mvh

krister

Lenke til kommentar

Det som er greit med dell (wow, noe positivt om dell) er at skjermkortet er laget som en egen modul. Det er derfor mulig å oppgradere denne. Man kan også skifte prossessor (så lenge det er innenfor samme familie). Man kommer lang veg med dette tror jeg....rammen kan man ikke gjøre noe raskere :sad:

 

Men man må jo se noe positivt i det....

Lerun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...