Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Shuttle vifteport problemer

Anbefalte innlegg

Heisann,

aldri tatt i bruk dette forumet men har hørt om det fra ulike kanter. Jeg har en Shuttle X (handlet fra Komplett.no), og de siste månedene har jeg opplevd en heller nytt og irriterende pc problem. Vifta som kjøler ned cpu'en (for de som kjenner til Shuttle, så er viften festet litt anderledes og kjøler ned cpu'en gjennom rør), har plutselig sluttet å fungere. Dette vil si, porten som vifta får strøm fra i hovedkortet plutselig svikter. Det er totalt 3 slike porter på hovedkortet, og etter den første sviktet tok jeg i bruk en annen port (den siste ligger ikke nær nok til at ledningen fra viften når bort).

Problemet nå er at begge disse portene ikke fungerer. Har noen en løsning på dette eller må jeg sende den i retur til komplett og sansynligvis vente i ukevis? Har selvfølgelig forsøkt å skifte vifte-oppsett i bios etc. men dette har liten effekt. Jeg kan eventuelt lodde ledningen lenger, enda dette er en helt ny sak og sansynligvis umulig oppgave for meg. Var innom Starit.no for å høre om de kunne fixe dette, men fikk simpelt beskjed om at det ikke impoteres Shuttle i Norge lenger og at de ikke kunne bestille deler. Har visstnok vært mye problemer med Shuttle i hele landet, enda jeg personlig har opplevd veldig få, bare disse strøm problemene til vifta. Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at du klarer å fikse dette selv. Og hvis du gjør det går det sannsynligvis ut over garantien sånn at du ikke får returnert varen senere hvis det skulle oppstå flere problemer. Det beste hadde nok vært å sende den tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...