Gå til innhold

The Bulb - server mod

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

noe sånt ja... eller evt peltier kjølt, men det blir dyrt. har også vurdert vannblokk, men tviler sterkt på at det vil være effektivt.

Lenke til kommentar

Effektivt nok om du kan putte snusen over i en kobberdåsesak, det kan jeg nesten garantere! :p Hvorfor skulle det ikke lønne seg? Uansett kan du leke deg med Mach'n, eller bare litt flytende Nitrogen? :)

Vendur har sponsa Gönz før, så det gjør de gjerne igjen så lenge prosjektet holder like god kvalitet som det forrige! :)

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

@Glisevask hehe ;) er ikke bare bare å mekke kjøling via flytende nitro, + at

da ville snusen fryse på 10 sek :p tror nok luftkjøling blir tingen ja.

@Klikka bzerk vendur er jeg sponset av fra før, så vifter blir ikke noe prob.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at et kobber rør med diameter på 8 eller 9 cm viller vært passelig, eller hva med moe som er gjenomsiktig?

Det er vil bar og ha et slaks stativ som kan holde røret, og feste en vifte i hver ende.

Tipper at 92 mm vifter ville være passelig, bedre kjøling en 80mm vifter, :dribble: dette blir digg

Göncz, får du til noe i sketchup? Har ikke lært meg med progrsmet selv enda, det skal jeg lære meg på min neste mod

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Måtte legge igjen boksen ute, fordi mutters fant ut at hu skulle ransake sekken min, så Göncz må måle for han selv/oss! :p

7cm? Ikke mer.. Hmmm.. Greit nok! Høy er den da?

4696924[/snapback]

Litt usikker på om jeg ahr misforstått her, men dere skal kjøle ned en boks snus med viftekjøling? Hvis dette er tilfelle så kan dere bare drite i det med en gang for den vil holde samme temperatur som før. Hvis dere skal lage noe som er noe vits så bruk et lite peltierelement til å kjøle ned med...

Luftkjøling kan selvsagt ikke kjøle noe ned til under lufttemperatur, og siden snusen allerede holde lufttemp så ser iallefall ikke jeg poenget.. Det samme gjerlder vannkjøling om dere skulle lure på det, temp vil ikke kunne bli lavere enn lufttemp..

edit: og BUMP! forresten :p noe mer som skejr?

Lenke til kommentar

Det er jo i og for seg ganske logisk da, både luftkjøling og vannkjøling er bare effektiv som kjøling såfremt emnet man skal kjøle produserer varme. Sist jeg sjekket genererte ikke snus varme nei...

Litt stillestående her i det siste...?

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...