Abruzzi Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Har endelig blitt nesten ferdig med den nye bloggen min sammen med webby. Det er sikkert noen bugs osv. og fint om folk vil si ifra om disse og forklare litt hvordan jeg kan rette de (bakgrunnen blit litt herpa for folk med stor oppløsning). Hadde vært fint om folk hadde løsninger på hvordan jeg skal lage et galleri også (ikke si mysql ting for kan ikke bruke det). Men vil først og fremst ha kritikk LINK:http://weblogg.kongespill.com/ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Se her, om du har gjort dette selv har du forbedra deg voldsomt siden du først viste deg her i WDS Noe må jeg imidlertid sette fingeren på. - Bakgrunnen, hvorfor begynner den et par cm nedenfor viewport? Og hvorfor begynner den igjen nederst der? Syns ikke dette var så pent. Meny. Pen hover, men det blir kanskje for mye av det gode med lyspære på alle, selv om jeg ikke har noe konkret forslag om hvordan du kan forbedre dette. Ser du har fiksa bøggene som oppstod i Firefox, fint. Vær klar over at du i koden bruker overdrevent mange divs. Divs + CSS er en fin kombinasjon for å sette opp et rammeverk, men du skal ikke bruke det rundt f.eks. datoer og annen tekst i den grad du gjør her. XHTML? Hva trenger du X-en for? Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Har du ikke en annen tråd til akkurat det samme? Ser et par ting i farta, uansett. Datoene til artiklene står på engelsk, som ikke står helt i stil med en norsk side. «Blogg Kategorier» skrives i ett ord: «Bloggkategorier». Kodemessig har dere ikke brukt én overskrift..? Og headerbildet er relevant til designet og ikke innholdet, og bør derfor defineres med CSS. «Les mer»- og kommentar-lenkene til artiklene ville jeg satt i en liste: <ul class="article-links"> <li><a href="#">Les mer</a></li> <li><a href="#">Kommentarer</a></li> </ul> Med denne CSS-biten for å få de slik du har de idag: .artikkel ul li { display: inline-block; _display: inline; /* IE only */ } .artikkel ul li:before { content: "·"; } .artikkel ul li:first-child:before { content: ""; } Bloggkategoriene og lenken under skal stå i uordnete lister (UL). XHTML trenger dere vel fortsatt ikke. Dere har brukt en god del DIVs og klasser også. URL-ene var heller ikke stort å skyrte av. Sats på bruk av mod_rewrite eller liknende for å ordne det. Bakgrunnen bugger som alltid før, og annen bug er at tekstfeltet i kommentar-formen kommer bak iFrame-en til høyre. De feltene burde vel vært satt sammen i et FIELDSTE uansett, og det er vel heller ikke helt riktig å legge feltene der i P-elementer for å få luft mellom dem; det tar CSS seg av. :Hover-effekten i menyen kunne vært laget med ett bilde som flytter på seg, så hadde du sluppet JavaScript-et. Edit: Ikke testet koden over, ikke sikkert den vil fungere. Edit 2: Du hadde vist én header alikevel, men hvor ble det av resten? Endret 15. august 2005 av AfroDude Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) - Det med bakgrunnen er litt rart for folk får forskjellig fremvisning av den. Hos meg f.eks er den helt perfekt. Men noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? - Header bildet er vel greit det. Om folk synes det er relevant til innholdet kommer vel an på personen. - Hvordan fikser jeg slike gode url adresser? Bruker AJ-Fork TODO: - Vi skal renske opp i koden littegrann slik at det ikke blir så mange div`s. - Skal rette opp i Blogg Kategorier skrivefeilen DONE Endret 15. august 2005 av oleeid Lenke til kommentar
sim Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Noen få bugs. Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.8) Gecko/20050512 Firefox/1.0.4 Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 - Teite prikker foran linkene der. Har satt det opp slik nå: <ul> <li> LINK </li> <li> LINK </li> <li> LINK </li> </ul> - Skjønner ikke det med bakgrunnen. Den vises ikke slik hos meg. Noen som har en løsning på hvordan den kan fikses? - Også det med menyen og innholdet. Det ser ut som siden gjør seg like stor som innholdet og ikke menyen eller begger deler. Noen som vet hvordan jeg kan fikse slik at siden tilpasser seg slik at menyen ikke kommer utenfor? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Uten å ha sett på CSS'en din, så foreslåt jeg at du ikke lar bakgrunnen repeteres... background: url(url/til/bilde) no-repeat; Har som sagt ikke sett på koden, så mulig det er noe annet klikk.. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Dette er koden nå, går det fint å fikse til det der da? background: url('gfx/bg.jpg') fixed left; EDIT: Tydeligvis ikke. Noen tips? Endret 15. august 2005 av oleeid Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Sitat XHTML trenger dere vel fortsatt ikke. Hva er galt med å bruke xhtml til dette formålet, eller er det kanskje meg som har misforstått hva xhtml egentlig er? Endret 15. august 2005 av webby1 Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Bytt: background: url('gfx/bg.jpg') fixed left; Til: background: #fff url('gfx/bg.jpg') repeat-x; Så burde det funke Vurdering Utseende Jeg liker blånyansen, men det er vel nesten det eneste. Hvorfor har du blanda patterns og en gradient? Disse to står i mine øyne på hver sin side av stilene. Jeg syns dessverre gråfargen er for «middel», men det er kanskje bare meg. Jeg liker gråfargene enten veldig dype, eller veldig lyse. Sikkert en smakssak. Lyspæra var en god idé, men jeg syns den blir litt kvalt av gråfargen og «surret» med gradient-patterns. Lyspæra kunne trengt litt mer rom, slik som bananen på siden til resol. Typografi Meny-teksten syns jeg ble litt klumpete, men det er bare småpirk. Syns du burde legge til litt mer line-height på ingress-teksten din, den er litt sammenklemt. Annonsene passet godt inn, la ikke merke til de. Eller er vel typografien generelt ganske «standard» - men vansklig å lage noe orginalt nå til dags. Kode <script type="text/javascript"> if (document.images) { img1 = new Image(); img1.src = "gfx/link2.jpg"; } </script> Kan du ikke fjerne den og bruke ett bilde, som jeg nevnte i kaféen? Det er denne metoden folk flest bruker, og den virker Ellers lurer jeg også på hvorfor du bruker xhtml, kanskje fordi bruker cutenews eller noe lignende? Du trenger iallefall ikke xhtml, slik som jeg ser det. Kodingen ellers er grei nok, kanskje andre har noe å pirke på. Håper jeg ikke ble for krass, men du ba om kritkk Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Det meste er sagt her, men må understreke at xhtml ikke trengs. aj-fork eller hva dere bruker trenger litt gnukking for at det skal bli html, men er verdt det Divmania er jo ikke å overse her. En overskrift er heller ikke en img, men en h1 En tittel er også en h* og mye annet Er vel en plugin i aj-fork som lager pene linker Endret 15. august 2005 av orsus Lenke til kommentar
resol Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Syns det blir alt for mye pærer jeg...drop det på byen, hiv inn noen piler eller noe annet... Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Hva mener dere med at det er for mange <divs>? Lenke til kommentar
resol Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Alle divsa du bruker till content kunne vært <p> istedet for feks... och: line 7 column 1 - Warning: content occurs after end of body Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 webby1 skrev: Sitat XHTML trenger dere vel fortsatt ikke. Hva er galt med å bruke xhtml til dette formålet, eller er det kanskje meg som har misforstått hva xhtml egentlig er? Ser du noe på sida som krever XHTML? Nei? Da er det best å bruke HTML. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Har ikke tenkt å bry meg om koden her, men der har du en stor jobb å gjøre. Layouten er helt grei som blogg. Skal ikke nødvendigvis si at kreativt oppsett for en blogg er best. Dette er funksjonelt, og det ser man av alle blogger som ser slik ut. Det som kjapt slår mine hjerneceller er hvor lite tid du har tatt deg til designet og finpussen av det du endte på. Det er snakk om én grå boks med tekst i to kollonner. Fargene står overhodet ikke sammen. Blå mot lys grå er en merkverdig dårlig kombinasjon, og tredjefargen er ikkeeksisterende - jojo, lilla i kommentar- feltet, men den betrakter jeg som en liten spøk fra designerens side. Header er tekst med en blå lyspære. Hva den gjør der og hva den symboliserer kan man ta doktorgrad i filosofi på. Bakgrunnen er grei, men på hvilken side fant du den? Håper du er mann nok til å ta mitt innlegg seriøst. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Dunestar: Det er squidfingers Endret 16. august 2005 av George Bush Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 likte ikke alle de lyspærene... de blir for masse av dei. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 George Bush skrev: Dunestar: Det er squidfingers So I would guess. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Dunestar skrev: George Bush skrev: Dunestar: Det er squidfingers So I would guess. Ja riktig den er hentet derifra. Og jeg er mann nok til å ta innelegget ditt seriøst. Fint at dere har kommet med mange ting jeg kan forbedre. Skal jobbe med saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå