Spinner109 Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Vurderer å oppgradere HK, CPU, Minne og Skjermkort. Har satt sammen et oppsett som jeg kunne tenke meg noen tilbakemeldinger på. Er ganske sikker på at dette systemet vil yte bra, men er litt usikker på valget av CPU (hvilken som gir best pris/ytelses forhold). CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2 Ghz BOXED HK: DFI Lanparty NF4 SLI-DR RAM: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 Skjermkort: POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail Har TT BW vannkjøling fra før av; vil kjøleblokken for GPU passe til dette skjermkortet? Vurderer også å vente til neste generasjons AMD plattform kommer til verden, men ver jo ikke når dette vil skje. Noen som har noen synspunkter på dette? Jeg mener det er uklokt å oppgradere nå hvis det om ikke lenge kommer et generasjonsskifte fra AMD (Særlig siden oppgraderingen strengt tatt ikke er nødvendig). Edit: En (av sikkert mange) skrivefeil. Endret 15. august 2005 av Spinner109 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg har planer om akkurat samme system. Men vet ikke hvilken ram jeg skal ha enda, da jeg skal kjøpe 2 gb. Må spre utgiftene litt over tid. Bestiller sansyneligvis i uka, er det et godt kjøp? Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Tror nå selv at dette systemet skal kunne takle det meste av tyngre programmer og spill. Men er det noen som har noen innspill så er jeg mottakelig. Og vil TT BW GPU blokka passe her? Lenke til kommentar
terje142 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 kjøp heller ocz platinum edition. da her du 1024 brikker og ikke 512 og hvis du da vil oppgradere en ennen gang med de du har valgt kan du ikke få mer enn 2gb mens med mitt valg kan du få 4gb ram. Har de selv. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Har disse brikkene i maskinen min nå. Vil disse kunne benyttes sammen med systemet over og samtidig kunne overklokke det? Tenkte å gå ned til en X2 3800+. SÅ på testen til hw.no at den overklokket bra, så jeg lurte på om mitt gjeldende sett med RAM brikker vil kunne ta systemet like langt opp som hw.no fikk det? Eller burde jeg gå for 2-2-2-5 brikker? Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 *bump* Noen som vet? Andre HK som burde vurderes? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Jeg valgte MSI K8N NEO4-F, nForce4, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307784&cks=PRL til mitt system. Har ikke bruk for sli og firewire så da valgte jeg dette. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Hvilket system har du? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 når jeg får bitene blir det en x2 3800+ det hovedkortet, et x800xl og 1 GB med ram. En nec dvd brenner og en seagate harddisk. Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Hvor bestilte du CPUen? Tror du minnet mitt vil holde til litt overklokking? Så at man kunne holde frekvensen på minnet nede, selv om man klokket opp CPUen. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har ikke satt meg så inn i overklokking av nyere systemer, men minnet ditt er jo raskere en det jeg har liggende. Om du har sett tester hvor minnet takler 2-2-2-5 på amd systemer overlever du nok. (mitt takler 2 på intel, men på amd går den kun på 2.5) bor i Irland, så alt ble handlet på komplett.ie Veit ikke hvordan festehullene for 7800 kortet er så kan ikke si noe om tt blokken vil passe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå