j-- Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) hei! Jeg og en venn driver og bygger pc til han, og vi har støtt på et problem! Besillte hovedkort som retail, og fikk ikke med en dritt annet enn sleve hovedkortet. Så vi har ikke fått med diskett til å legge inn OS'et på satadisken under installasjon. Tenkte "jaja, den popper opp når win er ferdig installert.." Men det gjorde den ikke. Og siden vi ikke har installasjonscd så sliter vi litt med å finne riktig driver. Disken dukker hverken opp i bios eller inne i enhetsbehandling.. Kan noen guide oss gjennom dette med riktig driver? Takker for alle tips! edit: Vet at disken fungerer, har brukt den i min egen maskin og lagt diverse saker inn på en egen partisjon på den! Tror kanskje denne er feilpostet og skulle vært i kategorien "Hovedkort".... Endret 15. august 2005 av clvn Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg hadde et lignende problem med min nye SATA disk for en stund siden. Nå husker jeg ikke konkret hva løsningen var, men den innebar drivere. Så det er det ikke tvil om nei. På hjemmesidene til Asus finnes det jo sikkert både en manual i pdf og mange slags drivere. Det er jo et sted å starte BTW: Hovedkortet har vel flere enn 2 SATA kontakter; Har dere prøvd noen av de andre? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Vi ga opp etter 2 timer med forskjellige drivere og raiddrivere.. Så dro han hjem med pcen, og jeg får en telefon etter 30 min: "Nå virker det 100%. Den bare poppa opp når jeg starta maskina" Så jeg tror problemet ligger i en dårlig kontakt på satakabelen eller i en av satakontaktene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå