Gå til innhold

Trenger 6800GT aktiv kjøling av minnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker for svar. Må vel kjøpe meg ny kjøler uansett. Har 9800pro nå, så twinplexen lar seg neppe bruke på 6800.

Eg er 98 % sikker på at du må ha ny kjølar til eit 6800 kort, viss du ikkje er flittig med dremel'n då. :dremel:

Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 16/08/2005 : 23:23

Ser ut som om festet på den er en liten, løs plate. Skulle vel ikke være spesielt vanskelig å lage en ny som passer på et 6800. Eller er jo kjøleren identisk til begge kortene. 

Nå har jeg ikke sett den du snakker om, men vil som deg tro at det ikke skulle være umulig og tilpasse aluminiumsringen/platen fra en annen kjøler, så lenge selve blokken ikke er større enn hullavstanden. Har man ikke alt for mange tommeltotter klarer du det. Er du riktig så heldig er det bare og borre nye hull i den.

Har selv en "heldekkende" kjøler, men om du ikke skal klokke vil jeg også tro det ikke strengt tatt er nødvendig. (Er jo forøvrig mange som klokker også, med bare kjerne-blokk) Men det er nok lurt og i så fall sørge for litt luftsirkulasjon i området, ikke minst pga strømforsyningen på kortet. Siden dette kortet trekker såpass mye strøm som det gjør, vil jeg tro den delen (som også blir kjølt av de heldekkende) blir ganske varm når den ikke lenger blir aktivt kjølt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...