Lindsay Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) he VRT released rules on August 12th, 2005 that detect all attempts to exploit this vulnerability. These rules are identified as sids 3828 through 4125. The Zotob worm will alert on SID 3999. Inline users may wish to set this rule to 'drop' for added protection. port 445 er satt opp att den skal droppe alle forespørsler i iptable i smoothwallen ,men er det noe andre som jeg må drope av porter da jeg er usikker. Kan noe hjelpe meg svare på det så hadde det vært grei Endret 15. august 2005 av nre1458 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) det er vanlig å droppe alt og bare åpne det du trenger utad. du trenger ikke port 445 utad EDIT: Det var et noe merkelig valgt emne skal sies Endret 15. august 2005 av Torbjørn Lenke til kommentar
ratix Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 EDIT: Det var et noe merkelig valgt emne skal sies Hehe, det var også en veldig merkelig post, med en del antydninger om at alle her faktisk bryr seg om windowssikkerhet :-p Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Det er jo faktisk noen som kjører GNU/Linux kun som firewall/server/proxy i et Windows-nettverk, newsflash, og det er noen som er interessert i å hjelpe dem. Port 445, IIRC, er vel SMB, og det er sjeldent behov for å ha den åpen inn i nettverket i det hele tatt. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 ting som "ut" og "inn" går litt om hverandre, men det er vel likevel klart hva som menes. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 NRE: Som standard bør alt inn på nettverket droppes, og så åpner du kun for det du vet du vil ha :-) Det er mye tryggere den måten. Ihvertfall bør 135-139 og 445 stenges her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå