rvenes Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Klarte seff og formatere OG installere win2k på feil disk. Eg har prøvd med EasyRecovery Professional. Det fungerte finti til videofilmar, men ikkje til bilda mine. Dei bilda eg har teke med mitt olympus C2100uz kamera blir berre 160*120 pixlar store, før eg formaterte var dei 1600*1200. Finnes det andre program enn EasyRecovery Professional til og finne tilbake dataene på? Eg reknar med at der den nye installasjonen av win2k er borte vekk. Eg har no installert win2k på den disken / partisjonen den skal vera, så eg brukar ikkje disken lengre, i håp om og få tilbake litt meir data. Finnes det og program som tek dei rette filnavna tilbake? er litt arbeid og rename 6.000 bilder, men den jobben skal eg ta om eg får dei tilbake i rett størrelse. Og vis ikkje eg får det, så må eg ut med kamera igjen og knipse litt bilder. Men andre bilder, som f.eks wallpapers, screenshot teke på maskina (print screen --> paint lim inn --> save ) er i rett størrelse. Det er alså kun bilda som kjem frå digital kamera som har vorte for små. Bilder som eg har redigert på som er teke av digitalkamera er også OK! Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Quote: Cornel skrev (2002-08-07 02:12):Klarte seff og formatere OG installere win2k på feil disk. Eg har prøvd med EasyRecovery Professional.Det fungerte finti til videofilmar, men ikkje til bilda mine. Dei bilda eg har teke med mitt olympus C2100uz kamera blir berre 160*120 pixlar store, før eg formaterte var dei 1600*1200.Finnes det andre program enn EasyRecovery Professional til og finne tilbake dataene på? Eg reknar med at der den nye installasjonen av win2k er borte vekk. Eg har no installert win2k på den disken / partisjonen den skal vera, så eg brukar ikkje disken lengre, i håp om og få tilbake litt meir data. Finnes det og program som tek dei rette filnavna tilbake? er litt arbeid og rename 6.000 bilder, men den jobben skal eg ta om eg får dei tilbake i rett størrelse. Og vis ikkje eg får det, så må eg ut med kamera igjen og knipse litt bilder.Men andre bilder, som f.eks wallpapers, screenshot teke på maskina (print screen --> paint lim inn --> save ) er i rett størrelse.Det er alså kun bilda som kjem frå digital kamera som har vorte for små.Bilder som eg har redigert på som er teke av digitalkamera er også OK! GetDataBack er et program jeg benyttet da min IBM tok kvelden. men, d virker ikke som at problemet er å få tilbake bildene, men at d blir i feil størrelse, dette trenger ikke ha noe med recovery programmet å gjøre.... :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Et stikkord til deg og mange andre som har noe på HD'n de ikke vil miste: BACKUP ! Lenke til kommentar
burre Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Har en del triks som man kan gjøre med gpart, men det krever at partisjonene ikke er overskrevet. At partisjonen ikke lengre eksisterer i partisjonstabellen er ikke et problem. Kan du ikke poste hvordan partisjonstabellen din ser ut og hva som blei gjort? [ Denne Melding var redigert av: burre på 2002-08-10 16:06 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 NTFS partisjon overskrevet = IBAS (beklager) Lenke til kommentar
bentose Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Utruleg spesielt at bileta var redusert til 1/10. Kan mistenke at eit eller anna program som har vore innom mappa med bileter har funne på å lage thumbnails av alle saman, og at det er desse du har klart å fått tak i. Er det nokon som veit om det vert laga thumbnails av bileta når windows viser My Pictures mappa?? Bent Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Quote: Den 2002-08-10 16:02, burre skrev:Har en del triks som man kan gjøre med gpart, men det krever at partisjonene ikke er overskrevet. At partisjonen ikke lengre eksisterer i partisjonstabellen er ikke et problem.Kan du ikke poste hvordan partisjonstabellen din ser ut og hva som blei gjort?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: burre på 2002-08-10 16:06 ]</font> Partisjonstabllen ? http://home.no.net/rvenes/partisjon.jpg Denne du vil ha? Det er disken på 18,65 gb som er formatert litt... Eg la også inn OS på deler av disken seff... Det er jo sikkert borte vekk. Men win2k clean brukar jo max 1 gb så det må vera ting som ikkj er over skrevet enda! Lenke til kommentar
burre Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Akk, hadde håpet du ikke hadde formatert og skrevet over. Planen med å få tilbake filsystem kan man bare kaste iallefall :smile: Det er litt hårete å få tilbake filer. Det man kan gjøre er å scanne disken og lete etter magic number for å se om det er en fil. Problemet oppstår dersom disken er fragmentert og filer ligger ikke sekvensielt. Tipper windows rescuer eller.hva du brukte prøver denne aproachen. For å få tilbake mer er nok IBAS tingen, koster noen tusen dog. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Finnes det ikke no trial/freeware ab IBAS da ? teit hvis ikke.. Lenke til kommentar
burre Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 ibas er et firma som driver med rekonstruksjon av data etter sletting, brann etc. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 nei nei, får vel ut og knipse meir bilder... Har fått tilbake litt da men ikkje alt. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 10. august 2002 Del Skrevet 10. august 2002 Kjedelig når sånt skjer. Men du kan jo legge ut en liste over alt du har tatt bilde av så kanskje vi kan hjelpe deg med noen nye :razz: Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 10. august 2002 Forfatter Del Skrevet 10. august 2002 Familiebilder osv... er vel heller lite akutelt for dere og hjelpe meg med det. Også var det ein del bilder av pc'n... og av skogen og marka her rundt huset... og... Men det var litt ergelig da, spess med irc scriptet. Var ikkje noke avansert... fixer det sikkert på 30 min eit nytt eit. Også forsvant alle snarvegene og emailen min... hadde exportert det ut dit og alt! men skitt au... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå