Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime

AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hesike da! FIFA sa ja til utlendingskvote!

Jaja, dette ser ikke meget lyst ut. Skal dog nevnes at EU må godkjenne det, og også at dette er direkte diskriminering av utlendinger, så la oss for all del håpe på at det ikke lar seg gjennomføre. Det er vel kun en klubb som tjener på dette, Manchester United. De har, ifølge .no, seks engelske landslagsspillere. Vi har fire i klubben, to av dem håper jeg egentlig forsvinner i sommer.

Lenke til kommentar

Nå er det vel minst 4-5 år til dette eventuelt skal tre i kraft da, så man har jo for så vidt god tid på seg til å bygge opp et lag med mange briter. Men selv om jeg ser poenget i at man vil ha flere hjemlige spillere, blir dette vedtaket så utrolig feil som det kan bli. Det vil føre til at kvaliteten på Premier League vil synke betraktelig, man vil ikke kunne kjøpe de beste spillerne eller la de beste spillerne få spille til enhver tid, og prisen på engelske spillere vil fyke rett i været. Idioti fra Blatter, noe vi er blitt vant med siden han overtok. La oss håpe EU får stoppet denne galskapen, som ikke minst også er diskriminerende, noe EU også sier.

Lenke til kommentar
Hesike da! FIFA sa ja til utlendingskvote!

Jaja, dette ser ikke meget lyst ut. Skal dog nevnes at EU må godkjenne det, og også at dette er direkte diskriminering av utlendinger, så la oss for all del håpe på at det ikke lar seg gjennomføre. Det er vel kun en klubb som tjener på dette, Manchester United. De har, ifølge .no, seks engelske landslagsspillere. Vi har fire i klubben, to av dem håper jeg egentlig forsvinner i sommer.

Stemmer at vi har 6 engelske landslagspillere som er i troppen til EM.

I tillegg har vi scholes og neville, samt ben foster som er skadet. John oshea og ryan giggs går vel ikke inn i utlendingskvoten?

Lenke til kommentar

Det eneste som er positivt med denne regelen er talentutvikling. Jeg vil ha nye lokale karer tilbake i klubben... Da vi regjerte fotballen på balløya så hadde vi mange engelskmenn og en del lokale karer. Det er det jeg drømmer om, men tidene forandrer seg og fotball handler mye mer om penger nå. Sad but true...

Det er fullt mulig at EU lar denne regelen gjelde spillere utenfor EU. Jeg vet ikke hvor nyttig akkurat det blir, men da får de fleste en del av viljen sin... :hm: Vi får bare vente og se hva EU har å si om dette.

Kjetil91:

Hvor ofte merker man ikke den feilen? Virker som om folk er vant med at England er i EM og VM. Vel, da må de skjerpe seg om det skal gå...

Endret av SasaB
Lenke til kommentar

Ser poenget med denne regelen, skulle selv ønske at Liverpool bare besto av briter så klart, men nå er det en gang sånn at man må punge skikkelig ut for å få britisk kvalitet, og det er heller ikke flust av de spillerne vil jeg si. Synes det er drøyt at det bare kan være 5 utlendinger på banen. Kunne heller ha vært sånn at det måtte vært 2 eller 3 briter på banen, det hadde de fleste klubbene takla greit. Som dere andre sier kommer nivået på fotballen på øya til å synke betraktelig dersom dette blir innført. Synes det er idiotisk å bruke årets CL som argument av Blatter, de andre klubbene som Real Madrid, Barcelona og Inter for eksempel har da sine utenlandske stjernespillere de også, ikke vårt problem at de underpresterer i CL vel. Nei, satser på at EU setter en stopper for denne idiotien.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt hvorfor de gjør dette. England klarte jo ikke å komme seg til EM, da skjønner jeg at de vil satse på talentutvikling, men dette er ikke den rette måten. Klubbene burde heller individuelt prøve ut talenter, fra England riktignok, i ikke så viktige kamper. Da ser unge spillere at det er muligheter, mener jeg da.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner godt hvorfor de gjør dette. England klarte jo ikke å komme seg til EM, da skjønner jeg at de vil satse på talentutvikling, men dette er ikke den rette måten.
Ja, jeg kan tenke meg at Blatter og FIFA innfører dette bare for å få England til EM og VM igjen :roll:. Men det er vel ingen tvil om at det engelske landslaget vil kunne nyte godt av dette.

Klubbene burde heller individuelt prøve ut talenter, fra England riktignok, i ikke så viktige kamper. Da ser unge spillere at det er muligheter, mener jeg da.
Om det ikke kommer endringer og restriksjoner, vil klubbene bare fortsette som før. Selv om du ønsker at de heller "individuelt" må prøve ut talenter, hjelper ikke det stort når klubbene synes det fungerer bra slik det er nå.

Kudos til West Ham og Aston Villa som ligger på toppen av antall engelske spillere i startelveren i gjennomsnitt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...