Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Jeg tar verken posten din eller deg seriøst, så det er ikke noe problem :) Enhver som skriver at United - Chelsea hadde blitt en katastrofe har neppe sett mye fotball i år. Du vet det er de to beste lagene i PL og kanskje i verden ?

 

Barca har bedre spillere enn United. Sykt Messi briljerte i går, Barcelona lekte med United i perioder. Men problemet er at de ikke kan skyte fra 16 meter engang - de må spille seg inn i mål! Ronaldo var ingenting i forhold til Messi i går. For et vanvittig fotballtalent den gutten har!

det må vere det tåpeligste innlegget på en mannsalder. At du kan si noe sånt? Kan du begrunne hvorfor du synest Barcelona har bedre spillere enn United? Hvem er bedre, og hvorfor? Messi er talent ja, men han fikk ikke til mye foran mål i går som han skal? Eller, har jeg ikke sett kampen?

 

I slike kamper er det perioder der begge lag kan "leke" med det andre laget. Samme var det i går, barcelona vart rundspilt av united i perioder og omvendt. Forskjellen er at vi har en midtbanespiller med navnet Scholes som spilte for en finale han ikke fikk i 99', og det fikk både vi og barca merke, sikkert du og.

 

Nå venter jeg bare på ett svar fra deg kjetil :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er da helt legitimt å mene at Barcelona har bedre spillere enn Man Utd, og faktisk få lov til å mene det? Det er hans mening, trenger ikke være din av den grunn.

 

Messi var banens beste i går etter min mening, for en spiller. Det er bare fantastisk å se ham spille. Men jeg har beskrevet Barcelonas problem på forrige side, og hvorfor de ikke greier å vinne. De eier ikke taktiske evner og prøve bare å spille på finspillet sitt hele tiden og det fungerer som regel ikke over tid. Man Utd var bedre kollektivt i går, og gikk fortjent videre, Barca kan bare takke seg selv for hvorfor de ikke avanserer. Men enkeltprestasjonene stod definitivt Barcelona for i største grad, med Messi i spissen, helt sykt å se på hvordan han leker. Drar seg glatt forbi tre spillere selv om han mottar ballen feilvendt. :D

Lenke til kommentar
Er da helt legitimt å mene at Barcelona har bedre spillere enn Man Utd, og faktisk få lov til å mene det? Det er hans mening, trenger ikke være din av den grunn.

 

Messi var banens beste i går etter min mening, for en spiller. Det er bare fantastisk å se ham spille. Men jeg har beskrevet Barcelonas problem på forrige side, og hvorfor de ikke greier å vinne. De eier ikke taktiske evner og prøve bare å spille på finspillet sitt hele tiden og det fungerer som regel ikke over tid. Man Utd var bedre kollektivt i går, og gikk fortjent videre, Barca kan bare takke seg selv for hvorfor de ikke avanserer. Men enkeltprestasjonene stod definitivt Barcelona for i største grad, med Messi i spissen, helt sykt å se på hvordan han leker. Drar seg glatt forbi tre spillere selv om han mottar ballen feilvendt. :D

 

Jeg synes Messi lignet på Ronaldo i første sesongen. Mye pent spill, men det ble sørgelig lite ut av det. Men han var bedre i går enn i hjemme kampen. Da ble det absolutt ingenting av triksene hans.

Lenke til kommentar

Nei, det ble ikke noe ut av det, men må likevel bare bøye meg i støvet for den spilleren. Fantastisk å se på. Problemet er, som sagt, at de i altfor høy grad skal spille seg inn i målet. Når Messi kommer seg fri på 20-21 meter og avanserer frem til 16-17 meter, så må det skytes mye mer, ikke bare prøve å spille pent på markerte spillere. Han skapte et par-tre gode sjanser, men kunne glatt fordoblet det, og kanskje fått et mål, hvis han skjøt mer, eller hvis han sentret til en spiller i god posisjon på 16-18 meter som ville skyte isteden for å prøve en umulig flikk til en markert spiller. Det er der Barcelonas problem ligger - nydelig fotball, men akk så ineffektiv.

Lenke til kommentar
Nei, det ble ikke noe ut av det, men må likevel bare bøye meg i støvet for den spilleren. Fantastisk å se på. Problemet er, som sagt, at de i altfor høy grad skal spille seg inn i målet. Når Messi kommer seg fri på 20-21 meter og avanserer frem til 16-17 meter, så må det skytes mye mer, ikke bare prøve å spille pent på markerte spillere. Han skapte et par-tre gode sjanser, men kunne glatt fordoblet det, og kanskje fått et mål, hvis han skjøt mer, eller hvis han sentret til en spiller i god posisjon på 16-18 meter som ville skyte isteden for å prøve en umulig flikk til en markert spiller. Det er der Barcelonas problem ligger - nydelig fotball, men akk så ineffektiv.

Det er spansk spillestil, som passer bra i Spania, men mot solide engelske lag så hjelper det ikke.

Lenke til kommentar
Det fungerer bedre i Spania ja, selv om Barcelona strengt tatt har vært veldig skuffende i år, men det er det ligger - man må være i stand til å endre taktikk når det trengs.

Vil nok si at det er en misslykka sesong for Barcelona, 3. plass i la liga og ut av CL

Som du sier, så har de fleste spanske lag nesten bare en spillestil, og det blir for lite når man møter engelske lag.

Lenke til kommentar

Må bare si meg enig med Hewitt ang. Messi. Han var utrolig god med ballen i beina, var vel ingen som fikk tatt ballen ifra ham omtrent. Synd for barca at det ikke kom noe godt ut av det, men han kan virkelig spille fotball altså.

 

Jeg må også få si at det er veldig mange her inne som er skråsikre på pool seier ikveld, har ikke telling på hvor mange "vi ses i moskva"-kommentarer o.l jeg har lest fra pool-supportere etter vår seier igår. Hadde vært artig hvis dere hadde drete dere kraftig ut altså.

Lenke til kommentar
Må bare si meg enig med Hewitt ang. Messi. Han var utrolig god med ballen i beina, var vel ingen som fikk tatt ballen ifra ham omtrent. Synd for barca at det ikke kom noe godt ut av det, men han kan virkelig spille fotball altså.

 

Jeg må også få si at det er veldig mange her inne som er skråsikre på pool seier ikveld, har ikke telling på hvor mange "vi ses i moskva"-kommentarer o.l jeg har lest fra pool-supportere etter vår seier igår. Hadde vært artig hvis dere hadde drete dere kraftig ut altså.

Hehe, det er for det meste noe vi bare slenger ut. Har sagt det selv, men er ikke så sikker på at vi klarer det.

Lenke til kommentar

Vi er like sikre på å vinne som dere er sikre på å vinne ;) Når man er en del av et lag så er man pliktig til å tro det beste. Selv om du i bunn og grunn vet at nederlag står for tur (ikke angående kveldens kamp, men ellers). En trener kan ikke si til gutta sine: "Vi kommer til å tape i dag. Disse har vi ikke skjangs mot. Man skal holde motet oppe til siste slutt. Du sier ikke til en soldat: "Du kommer mest sannsynlig til å bli drept så fort du gjør det vi ber deg om."

 

Så derfor er det bare en ting å si... Blir spennende å se åssen vi kommer oss til Moskva i kveld. For det gjør vi... Garantert :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg må også få si at det er veldig mange her inne som er skråsikre på pool seier ikveld, har ikke telling på hvor mange "vi ses i moskva"-kommentarer o.l jeg har lest fra pool-supportere etter vår seier igår. Hadde vært artig hvis dere hadde drete dere kraftig ut altså.

Vel, litt av poenget er jo borte om vi skal si "gratulerer for at dere kom til Moskva, synd at vi ikke kommer til å komme dit". :) Jeg har troa, jeg tror de fleste av våre supportere har troa, for vi vet jo hva laget vårt kan gjøre. Samtidig er det ingen tvil om at Chelsea er favoritter, og vil gå på en smell om de ryker ut på hjemmebane med det gode utgangspunktet de har fått. Men en Kopite har alltid troen og gir aldri opp før det er over, og litt arrogant og eplekjekk har man lov til å være.

Lenke til kommentar
Jeg må også få si at det er veldig mange her inne som er skråsikre på pool seier ikveld, har ikke telling på hvor mange "vi ses i moskva"-kommentarer o.l jeg har lest fra pool-supportere etter vår seier igår. Hadde vært artig hvis dere hadde drete dere kraftig ut altså.

Vel, litt av poenget er jo borte om vi skal si "gratulerer for at dere kom til Moskva, synd at vi ikke kommer til å komme dit". :) Jeg har troa, jeg tror de fleste av våre supportere har troa, for vi vet jo hva laget vårt kan gjøre. Samtidig er det ingen tvil om at Chelsea er favoritter, og vil gå på en smell om de ryker ut på hjemmebane med det gode utgangspunktet de har fått. Men en Kopite har alltid troen og gir aldri opp før det er over, og litt arrogant og eplekjekk har man lov til å være.

 

Ja,DET har vi skjønt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...